kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۳۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶

وزیر ورزش: دو سوم جوایز ما برای پارالمپیکی‌ها بود

وزیر ورزش و جوانان گفت: مجموعه مسئولان کشور با تاکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور هیچ‌گونه محدودیتی برای خدمت رسانی بهتر به معلولین و جانبازان قائل نیستند.

مسعود سلطانی فر با تبریک روز جهانی معلولین گفت: امیدوارم با اجرای دقیق قانون جامع حمایت از معلولین بتوانیم همه امکانات لازم برای حضور بهتر این عزیزان در جامعه را فراهم کنیم.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: طی هفته گذشته دو بار در جلسات هیئت دولت مسائل مربوط به مناسب ‌سازی فضاهای ورزشی و عمومی، تحصیل، اشتغال و ورزش معلولین مطرح شد و همه اعضای حاضر برای بهینه ‌سازی هر چه بیشتر تمام این موارد اتفاق نظر داشتند.
وی افزود: در بسیاری از عرصه‌ها معلولین هیچ محدودیت و تفاوتی با افراد سالم ندارند و حتی تواناتر هستند. در هشت دوره مسابقات پارالمپیک ورزشکاران ما 266 مدال گرفتند که برگ زرینی در تاریخ ورزش کشور است. در بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا با 132 مدال و یک پله صعود نسبت به جایگاه چهارمی دو دوره قبلی به مقام سوم رسیدیم. بسیار امیدواریم در پارالمپیک 2020 توکیو هم ورزشکاران ما درخشان ظاهر شوند و افتخارآفرینی‌های زیادی داشته باشند.
 سلطانی فر تاکید کرد: سال قبل دو سوم جوایزی که به ورزشکاران مدال‌آور دادیم مربوط به پارالمپیکی‌ها بود و پاداش ورزشکاران مدال آور معلول با افراد سالم کاملا برابر است. در بیش از 120 سفر استانی که طی سه سال گذشته داشتم همواره تاکید اصلی من به مدیران کل استان‌ها رفع مشکلات معلولین بود. برای استفاده جانبازان و معلولین از اماکن و فضاهای ورزشی هیچ محدودیتی وجود ندارد و نباید هزینه‌ای دریافت شود.
وی ادامه داد: مجموعه مسئولین کشور با تاکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور هیچ‌گونه محدودیتی برای خدمت رسانی بهتر به معلولین و جانبازان قائل نیستند. 10 درصد جمعیت کشور یعنی هفت و نیم میلیون نفر معلول هستند و باید شرایط مناسب برای اشتغال، تحصیل و ورزش آنها فراهم شود. به معاونینم گفته ام از تمام اختیارات قانونی خود برای حل مشکلات و ایجاد شرایط بهتر برای معلولین استفاده کنند.