kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

1260 نفر طی دو روز گذشته برای شرکت در انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: از روز یکشنبه تا بعد از ظهر دوشنبه در مجموع ۱۵۵۱ نفر مراجعه داشتیم که از این تعداد ۱۲۶۰ نفر ثبت‌نام‌شان تکمیل شده است. ۹۱ درصد از آقایان و مابقی خانم هستند.




فرآیند ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که از روز یکشنبه آغاز شده بود، دیروز نیز ادامه یافت و تا 16 آذر نیز ادامه دارد. روز گذشته شماری از نمایندگان فعلی مجلس و تعدادی از نمایندگان ادوار از جمله ثبت‌نام‌کنندگان بودند.
سید شهاب الدین صدر رئیس‌جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، لاله افتخاری نماینده ادوار مجلس، حجت‌الاسلام محمد شاهی عربلو نماینده ادوار پنجم، ششم و هفتم، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری نماینده فعلی بوشهر، ولی آذروش نماینده اردبیل، نمین و نیر در دور ششم و هفتم، محمود احمدی بیغش استاندار اسبق خراسان شمالی و نماینده مردم شازند در دور هشتم، محمد خدابخشی نماینده فعلی‌ الیگودرز، وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی، محمد عباسپور نماینده دوره‌های چهارم، ششم و هفتم مجلس، سلیمان فهیمی نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار دوره هفتم، حمیدرضا پشنگ نماینده خاش، میرجاوه، نصرت‌آباد، نوک‌آباد، کورین و کارواندر در دوره نهم، هادی مقدسی، نماینده بروجرد در دور هشتم، محمد سعید احدیان مدیر مسئول روزنامه خراسان، توحید نوبخت، فرزند رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه کشور از جمله چهره‌هایی بودند که در دومین روز ثبت‌نام‌ها به وزارت کشور آمدند و برای شرکت در انتخابات پیش روی مجلس نام‌نویسی کردند.
سید اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات مجلس یازدهم گفت: تا این لحظه ۶۰۵ داوطلب مراجعه و ۳۸۰ نفر نهایی و مابقی در حال ثبت‌نام و بررسی مدارک هستند. به گزارش فارس، وی ادامه داد: در مجموع از روز گذشته تاکنون ۱۵۵۱ نفر مراجعه داشتیم که از این تعداد ۱۲۶۰ نفر ثبت‌نام‌شان تکمیل شده. ۹۱ درصد از آقایان و مابقی خانم هستند. نظام ملک‌شاهی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تهران نیز در محل ثبت‌نام داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: طی دیروز و امروز ۲۲۲ نفر در مجموع در وزارت کشور و در فرمانداری در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ثبت‌نام کرده‌اند.