kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
آیت‌الله محمدی ری‌شهری:

برخی از کسانی که مدعی بودند در خط امامند در فتنه اخیر در صف هواداران فرعون معاصر قرار گرفتند

آیت‌الله محمدی ری‌شهری گفت: فقیه راستین که راهنما، مرشد و دلیل ارشاد جامعه است؛ نه تنها با علم و گفتار بلکه با عمل و رفتار هم هدایتگر می‌باشد.




به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، آیت‌الله محمدی ری شهری،روز گذشته پیش از آغاز جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: ساده‌ترین راه شناخت راهنمایان راستین، رفتار و کردار آنها است، در مقابلِ مؤمن آل فرعون که از مردم می‌خواست از راهنمائی او بهره گیرند، فرعون نیز مدعی هدایتگری بودکه نمونه امروز آن آمریکا است که خود را خیرخواه مردم می‌نمایاند در حالی که در وقایع اخیر همگان مشاهده کردند مزدوران آمریکا برای کشتن مردم و غارت اموال چگونه اجیر شده بودند در حالی که رسانه‌های غربی این مزدوران را مردم خطاب می‌کردند.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه داد: نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب در نقطه مقابل فرعون معاصر، همانند موسی هستند، که ایشان همواره مسیر صواب را تبیین می‌کنند؛ اما متاسفانه در فتنه اخیر برخی از کسانی که مدعی بودند خط امامی هستند و سال‌ها در این نظام حضور داشتند، جای موسی و فرعون معاصر را تغییر دادند و در صف هواداران فرعون معاصر قرار گرفتند و این خود یکی از ویژگی‌های آخرالزمان است.
رئیس‌دانشگاه قرآن و حدیث با بیان یکی از ویژگی‌های دوره آخرالزمان تصریح کرد: فتنه در صدر اسلام سبب شکست اسلام در تقابل‌ها شد؛ اما طبق روایتی از پیامبر اکرم(ص)، در آخرالزمان پیروان راستین اسلام از فتنه‌ها رها می‌شوند و منافقین مشخص می‌گردند و نابود خواهند شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: کسانی که در مقابل امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب ایستادند و از آمریکا و ایادی جنایتکارش حمایت کردند، در واقع از کشتن مردم و غارت اموال مردم حمایت کردند و این همه خسارت به کشور وارد نمودند و این واقعه اخیر ماهیت این مزدوران را بیش از پیش روشن ساخت.
آیت‌الله محمدی ری‌شهری در پایان خاطرنشان کرد: در فتنه سال 88 گفتم کسانی که در برابر این نظام اسلامی ایستادند عاقبت به خیر نمی‌شوند و در صف آمریکا و اسرائیل خواهند بود و اکنون به روشنی این واقعیت را می‌بینیم.