kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۲۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
کارن همایونفر، آهنگساز:

امضاءکنندگان بیانیه صدای آبان 98، سیاه‌کار و عوام فریب هستند(اخبار ادبی و هنری)

انتقاد از منفعت‌طلبی و سوءاستفاده برخی به اصطلاح هنرمندان از اغتشاشات اخیر کشور، صدای برخی همکاران‌شان را هم درآورده است.



از دو روز قبل، گروهی از سینماگران جشنواره‌ای با صدور بیانیه‌ای از آشوبگران حمایت کردند. بیانیه‌ای که به خاطر رویکرد ریاکارانه‌اش، نه تنها استقبالی را در پی نداشت، بلکه برخی از هنرمندان،از آن انتقاد کردند.
کارن همایونفر در واکنش به بیانیه کذایی، در صفحه شخصی خودش در فضای مجازی، خطاب به این هنرمندان نوشت: «در صفحه‌ات اعتراض می‌کنی اما یک و نیم میلیارد دستمزد برای ۱۰ روز می‌گیری و الآن هم از دست شوخی زشت شهروند البرزی با کودکی که در سطل زباله انداختند، گله می‌کنی؟ الآن آن شهروند را دستگیر کردند احتمالاً کارش با کرام‌الکاتبین است، نمی‌خواهید کمپین برای آزادی‌اش ترتیب دهید؟» وی اقدام این افراد را در انتشار این بیانیه، عوام‌فریبی خواند و آن را با تمدید معافیت مالیاتی هنرمند مرتبط دانست و نوشت: «الحمدلله مسائل مالیاتی حل شد و بده‌بستان و زورآزمایی فرهنگ و قدرت به سرانجام رسید.»
نکته قابل تأمل این است که پس از اینکه کارن همایونفر این مطلب را منتشر کرد، برخی از همین هنرمندان صفحه وی را ریپورت کردند و این پست توسط اینستاگرام حذف شد!
حتی یک ترانه سرای اپوزیسیون نما نیز این حرکت را زیرسؤال برد. یغما گلرویی، همکار خواننده‌های لس‌آنجلسی نیز با انتقاد از بیانیه اعتراضی جمعی از سینماگران در حمایت از اوباش نوشت: «رفتار سیاسی اغلب اهل فرهنگ و هنر این سرزمین از سرِ منفعت‌طلبی‌ست و اکثریت در جوامعی مثل جامعه ما ‌اشتباه می‌کند، یا بهتر است بنویسم ساده به‌اشتباه می‌افتد. از تکرارِ «تَکرار می‌کنم»های آن زبان به کامِ عافیت کشیده‌ امروز، تا «تا هزار و چهارصد با روحانی» و از نیمه راه برنگشتگان راه غلط که بسیاری هوادارانشان را پای صندوق رای بردند و حالا زیر فشار مخاطب می‌کوشند با انتشار هماهنگ یک متن شعاری فاقد مخاطب که پیدا نیست به چه کسی و با توقع چه پاسخی نوشته شده گندِ آن را بپوشانند.»