kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵

نجات شهرداری‌ها از شهرفروشی با لایحه «درآمد پایدار شهری»

رئیس‌شورای عالی استان‌ها گفت: با اجرای لایحه درآمد پایدار شهری، دیگر شهرداری‌ها برای اداره شهر، نیاز به شهرفروشی ندارند.



به گزارش فارس، مرتضی الویری در نشست خبری عملکرد یک ساله شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: شورای عالی استان‌ها به منظور جلوگیری از تبعیض و جلب همکاری استان‌ها و نظارت بر اجرای هماهنگ آنها تشکیل شده است لازم است که به آن توجه بیشتری شود.
الویری خاطرنشان کرد: همکاری لازم از سوی دولت در خصوص پیشبرد برنامه‌های شورای عالی استان‌ها صورت نمی‌گیرد و یکی از این موارد این است که سازمان برنامه و بودجه باید شورای عالی استان‌ها را در جریان بودجه هر ساله کشور قرار دهد.
وی تصریح کرد: مدیریت یکپارچه شهری مدنظر است و جزو وظایف قانونی دولت فهرست شده و باید موارد مرتبط با مدیریت شهری را به مدیریت شهری واگذار کنیم. بنابراین شورای عالی استان‌ها مجدداً طرح مدیریت یکپارچه شهری را به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد کرد تا امور شهرها به شهرداری‌ها واگذار شود و ما شاهد موازی‌کاری و کارهای چند باره نباشیم.
لایحه درآمد پایدار شهری، شهرداری‌ها را
از شهرفروشی نجات می‌دهد
همچنین رئیس‌شورای عالی استان‌ها در ادامه اظهارداشت: یکی دیگر از مواردی که در یک سال گذشته آن را بررسی کردیم طرح درآمد پایدار شهری بود و این طرح با کمک اعضای شورای عالی استان‌ها تهیه شده و دولت هم لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها را ارسال کرد و در کمیسیون ویژه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً مجلس شورای اسلامی رأی به دوفوریت درآمد پایدار شهرداری داد و 4 هفته پیش در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و تا ماده 4 آن پیش رفته‌ایم و مابقی مواد نیز در کمیسیون خاصی مورد بررسی قرار می‌گیرد و هفته آینده در صحن مجلس مطرح و تصویب می‌شود.
الویری ادامه داد: تصویب لایحه درآمد پایدار شهری تحول جدی در منابع شهرداری‌ها ایجاد خواهد کرد و شهرداری‌ها را از شهرفروشی نجات می‌دهد و دیگر شهرداری‌ها مجبور نیستند که املاک خود را بفروشند و یا اینکه روی به تراکم‌فروشی و هوافروشی برای تأمین منابع خود بیاورند.