kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۱۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵

دستگیری فردی با ۴۴ میلیارد تومان کلاهبرداری در البرز

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: فردی که به بهانه سرمایه‌گذاری در صنعت پوشاک و خرید ابزارآلات صنعتی، ۴۴۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.


سرویس شهرستان‌ها:

سرتیپ عباسعلی محمدیان گفت: در پی ارجاع پرونده شکایت از دادسرای عمومی و انقلاب کرج به پلیس آگاهی استان البرز مبنی بر اینکه فردی به بهانه سرمایه‌گذاری در صنعت پوشاک و خرید ابزارآلات صنعتی، ۴۴۰ میلیارد کلاهبرداری کرده، رسیدگی به موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد؛ متهم با همکاری دو نفر دیگر با شناسایی افرادی که تمکن مالی بالایی داشتند با توسل به ترفندهای متقلبانه و دادن وعده‌های واهی، آنها را به مشارکت در سرمایه‌گذاری در صنعت پوشاک و خرید ابزارآلات صنعتی دعوت می‌کردند و پس از دریافت مبالغ هنگفت، تلفن خود را خاموش کرده و محل زندگی خود را ترک و از آن جا نقل مکان می‌کردند.
این مقام ارشد انتظامی، با بیان این که متهم از کلاهبرداران سابقه‌دار و حرفه‌ای است، گفت: در ادامه ماموران با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند، خودرو سمند متهم در پارکینگ مترو گلشهر کرج پارک است که خودرو را تحت نظر قرار دادند و پس از چند ساعت، دو زن که از افراد خانواده  متهم بودند، سوار بر خودرو شده و به سمت «صفادشت» استان تهران حرکت کرده و در یک منزل مسکونی مستقر شدند.
وی تصریح کرد: خودرو مورد نظر همچنان تحت تعقیب کارآگاهان بود تا این که دو زنی که وارد منزل شده بودند پس از دقایقی به وسیله یک دستگاه خودروی پراید، از مخفیگاهشان خارج و در منطقه «خرمدشت» به متهم اصلی پرونده ملحق شدند.
محمدیان اظهارکرد: ماموران پس از تعقیب و مراقبت خودرو مورد نظر، در یک فرصت مناسب متهم را دستگیر کردند و در این میان تعدادی افراد ناشناس قصد فراری دادن نامبرده را داشتند که با هوشیاری پلیس در این کار ناکام ماندند و متهم اصلی نیز دستگیر شد.
وی گفت: در ادامه هر دو همدست متهم که برای پیگیری موضوع به پلیس آگاهی مراجعه کرده بودند با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند.
این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته، ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری شدند، اما در مواجهه با مستندات و در حضور تعدادی از مالباختگان به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۴۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۴۴۰ میلیارد ریال اقرار کردند.
محمدیان، گفت: متهمان پس از شناسایی طعمه‌های خود به بهانه سرمایه‌گذاری در شرکت خرید و فروش ماشین‌آلات صنعتی و واردات پوشاک،  آنها را به سرمایه‌گذاری و دریافت سودهای سرشار ترغیب کرده و سرمایه گذاران نیز بدون هیچ تحقیقی مبنی بر احراز هویت شرکت، پول زیادی را برای سرمایه‌گذاری و بردن سود زیاد به وی داده و متهم نیز پس از رسیدن به مقاصد خود از محل متواری شده و دیگر پاسخگوی سرمایه‌گذاران نبوده است.
فرمانده انتظامی استان البرز در پایان با بیان این که تاکنون ۲۱ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند، یادآور شد: تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.