kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴

گروگانگیری در دشتستان ۲ نفر را به کام مرگ کشاند

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: شرور مسلح و یاغی سابقه‌دار هنگام تعقیب به‌وسیله پلیس اقدام به گروگانگیری یکی از بستگانش کرد که هر دو جان خود را از دست دادند.

 

سرتیپ خلیل واعظی، افزود: در اجرای حکم قضایی مبنی بر دستگیری یک شرور مسلح و متهم سابقه‌دار، پلیس مخفیگاه وی را در یکی از روستاهای شهرستان دشتستان شناسایی کرد.
وی  بیان کرد: بامداد روز یکشنبه (ده آذرماه) تیم عملیاتی پلیس مخفیگاه متهم را محاصره و درخواست کرد خود را تسلیم کند ولی متهم که به سلاح گرم و مقدار زیادی مهمات مسلح بود تهدید کرد در صورتی که راه فرار باز نشود اقدام به تیراندازی خواهد کرد.
وی تصریح کرد: با پیشنهاد و اصرار مادر متهم مبنی بر اینکه دامادش به‌واسطه رابطه عاطفی که با فرزندش دارد ممکن است بتواند وی را تشویق به تسلیم کند داماد خانواده جهت مذاکره و گفت‌وگو راهی مخفیگاه متهم شد.
وی اظهار داشت: متاسفانه لحظاتی بعد داماد خانواده به‌وسیله متهم گروگان گرفته شد و تهدید کرد در صورتی که زمینه فرارش فراهم نشود خود و گروگانش را خواهد کشت.
فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: با وجود تلاش‌های فراوان و خویشتنداری پلیس و مقام قضایی فرد گروگانگیر پس از ۱۰ ساعت محاصره، مذاکره و گفت‌وگو به سمت نیروهای پلیس اقدام به شلیک مستقیم کرد.
وی گفت: پس از شلیک صدها تیر از طرف متهم، در راستای حفظ آرامش و صیانت از جان سایر شهروندان نیروهای عمل‌کننده پلیس نیز اقدام به تیراندازی متقابل کردند.
واعظی اظهار داشت: با کشته‌شدن گروگانگیر و گروگانش نیروهای پلیس وارد مخفیگاه وی شدند و بررسی‌های اولیه بر این  فرض است که گروگانگیر پس از کشتن گروگانش اقدام به خودکشی کرده است.
وی افزود: تحقیقات در خصوص روشن شدن بخش آخر این ماجرا به‌وسیله متخصصان و کارشناسان ادامه دارد.
واعظی گفت: از مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه کلاش، ۲۳۰ فشنگ جنگی و بالغ بر ۱۲۰ پوکه فشنگ شلیک شده از طرف متهم کشف شده است.