kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
اقدام افراد مسلح برای فراری دادن 6 هزار داعشی ناکام ماند

تلاش بی‌وقفه آمریکا و عربستان برای فعال کردن مجدد گسل داعش در عراق

به گفته منابع عراقی، واشنگتن، ریاض و ابوظبی که نا آرامی‌های جاری این کشور را مدیریت می‌کنند و اعتراضات ضد فساد را به سمت اعتراضات ضدایرانی منحرف کرده‌اند، در صدد اجرای مرحله دوم پروژه خود، یعنی بازگرداندن «داعش» بر آمدند و به نظر می‌رسد که این گروه تکفیری مجددا در حال سر برآوردن از دل خاکستر نا آرامی‌های جاری عراق است.




همان طور که پیش‌بینی می‌شد، همه جار و جنجال‌های کنونی عراق به سمت استقبال از داعش پیش می‌رود؛ اتفاقی که معترضان شهرهای شیعه‌نشین عراق و حتی چهره‌های دینی و غیر دینی حامی آنها، آن را هرگز پیش‌بینی نمی‌کرده‌اند. اما، به نظر می‌رسد که این قضیه واقعیت دارد و صدای پای داعش از
جای جای عراق به گوش می‌رسد.
 به گزارش شفقنا، دیروز «حشد‌الشعبی» هشدار داد: داعش تحرکات خود در حومه بغداد و پنج استان دیگر عراق(صلاح الدین، کرکوک، الانبار، نینوا و دیاله) با هدف بازگرداندن سیطره خود را آغاز کرده است. این خیزش دوباره داعش، دقیقا با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آنهایی صورت می‌گیرد که از 9 مهر ماه تا کنون، تظاهرات خیابانی را نیزمدیریت می‌کرده‌اند. این کشورها، آمریکا، عربستان، رژیم صهیونیستی و امارات هستند. آنها که اکنون روزهای پرکاری را در عراق دارند، طی روزهای اخیر به مدد رسانه‌های همسو، توانسته‌اند شعبده بزرگی را رقم بزنند؛ ایران را که در روزها سخت، دوست واقعی ملت عراق بوده، دشمن جا زده‌اند و خود را که از زن و مرد و کودک عراقی در سال‌های گذشته، هزاران هزار را کشته‌اند، دوست معرفی می‌کنند و متاسفانه، تا حدودی هم موفق شده‌اند.
به گفته فرماندهان بسیج مردمی(حشدالشعبی)، داعش عملا حملات خود را در بعضی مناطق از سر گرفته است، به طوری که ۶ نفر از مبارزان بسیج در استان دیاله، شهید و ۱۷ تن از آنان، از جمله فرمانده تیپ 20 این نیرو‌ها، مجروح شدند.
البته، همان طور که‌اشاره شد، صحنه گردانان تحولات عراق کاملا هماهنگ عمل می‌کنند و بخشی از تلاش‌های آنها‌، روی فراری دادن هزاران داعشی از زندان‌های این کشور متمرکز است. گفته شده است که در برخی مناطق، دست‌های پنهان توانسته‌اند عناصر داعش را فراری دهند. اما، تلاش برای فراری دادن تکفیری‌های داعش از زندان «الحوت» شهر «ناصریه» واقع در مرکز استان «ذی قار» عراق خنثي شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، «عبدالامیر تعیبان» نماینده استان «ذی قار»، دیروز گفت: برخی افراد نفوذی در تظاهرات‌ مردمی، که از سوی طرف‌های خارجی حمایت می‌شدند، تلاش کردند محبوسین زندان «الحوت» را فراری دهند، اما نیروهای امنیتی و نگهبانان این زندان، حمله را خنثی کردند.
این نماینده عراقی افزود: طرف‌های خارجی خواستار تشدید هرج و مرج و کشتار با هدف آزادی عناصر محبوس داعش در زندان الحوت هستند. به گفته مقامات امنیتی استان ذی‌قار، 6000 داعشی در این زندان به سر می‌برند.
«باقر جبر الزبیدی» از رهبران مجلس اعلای اسلامی، هم خبر داد که آمریکا در حال تقویت حضور نظامی خود در عراق است.
وی با‌اشاره به تحرکات هسته‌های خاموش تروریستی در بغداد، دیاله، کرکوک و صلاح‌الدین گفت: ساعت صفر زمانی اعلام خواهد شد که تلاش‌های دو کشور حاشیه خلیج‌فارس در آزاد‌سازی 6000 زندانی داعش از زندان «الحوت» به همراه سایر مجرمان محکوم به اعدام، با موفقیت صورت گیرد؛ همان اتفاقی که سال 2013 و در زندان «ابوغریب» رخ داده بود. آن زمان نیز بیش از 1000 زندانی فراری داده شدند.
منظور الزبیدی از دو کشور حاشیه خلیج‌فارس، عربستان و امارات است. امارات در نا آرامی‌های جاری عراق، پر رنگ‌تر از قبل‌، نقش دارد و با این اقدام خود، دست به قمار بزرگی زده است.
در همین رابطه، دیروز «حسن سلمان» تحلیلگر و روزنامه نگار عراقی، گفت که امارات بابت آتش زدن کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف، ۳۰ هزار دلار (به اغتشاشگران) پرداخت کرده است.
 وی گفت که گروه‌های وابسته به «عدنان الزرفی» استاندار اسبق نجف، و جریان‌های منحرفی چون یمانی، شیرازی و صرخی در آتش زدن کنسولگری ایران در نجف نقش داشته‌اند. سلمان همچنین، خبر داد: فردی که پول را از امارات گرفته بود، بخشی از آن را برای خود برداشته و بقیه را بین دیگر گروه‌های مشارکت‌کننده در آتش زدن کنسولگری ایران توزیع کرده است.
بر اساس مدارک و اسنادی که در اختیار منابع امنیتی عراق قرار دارد، تعدای از شبکه‌های مجازی‌، که با هدف دامن زدن به خشونت در عراق فعالیت می‌کنند، از امارات مدیریت می‌شوند.