kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳

طرح شیطانی سعودی‌ها برای تکرار سناریوی عراق در یمن «لو» رفت

وزارت کشور یمن می‌گوید، سیستم‌های امنیتی این کشور دو گروه اصلی را که زیر نظر مستقیم افسران اطلاعاتی سعودی برای اجرای عملیات خرابکارانه با زمینه‌ ‌سازی‌های تبلیغاتی و شایع‌پراکنی فعالیت می‌کردند، بازداشت کرده‌اند. هدف آنها راه‌انداختن آشوب در استان‌های تحت کنترل انصارلله بود، یعنی همان کاری که در عراق و لبنان جریان دارد.


سرویس خارجی-

در دو ماه گذشته عراق و لبنان درگیر اعتراضاتی بوده که هرچند به بهانه اقتصادی شروع شده اما در ادامه تبدیل به یک سناریوی خطرناک شده است. در عراق و لبنان سناریوی طراحی شده از سوی برخی کشورهای    منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای حاکمیت و ثبات این دو کشور را هدف قرار‌داده که البته در لبنان این توطئه با شکست مواجه شد اما در عراق این آشفتگی ادامه دارد. البته این سناریو در مورد ایران نیز قرار بود اجرا شود که خیلی زود با هوشیاری مردم و مسئولین شکست خورد. حالا خبر رسیده که یمن به عنوان مقصد بعدی اجرای این سناریو انتخاب شده و عربستان به دنبال اجرای یک توطئه داخلی در یمن است که البته در همان گام اول شکست خورد.
به گزارش المیادین، وزارت کشور یمن در بیانیه‌ای اعلام کرده، با بازداشت اعضای دو گروه اصلی که زیر نظر مستقیم افسران سازمان اطلاعات عربستان کار می‌کردند این توطئه در مراحل اولیه آن متوقف شد. وزارت کشور یمن تصریح کرد، سازمان اطلاعات عربستان به مزدورانش در داخل یمن دستور داده بود تا دست به اقدامات خرابکارانه با زمینه‌‌سازی قبلی از طریق تبلیغات رسانه‌ای و شایعه پراکنی بزنند. این گروه قبلا توسط سازمان اطلاعات سعودی تشکیل شده و منابع مالی و حمایت لجستیکی از آن به عمل آمده بود.
طبق بیانیه وزارت کشور یمن در صنعا، این گروهک‌ها مامور شده بودند موسسات مختلف دولت را هک کنند و در حیطه کاری آنها اختلاف ایجاد کرده و تصمیمات غیرقانونی و تحریک‌آمیز برای برانگیختن مردم اتخاذ کنند. در این راستا، کشورهای متخاصم عضو ائتلاف سعودی در تلاش هستند شکست نظامی خود را با نفوذ به جبهه داخلی و هدف گرفتن ثبات در داخل جبران کنند. طبق بیانیه‌این وزارتخانه، اما سازمان‌های امنیتی از هیچ تلاشی برای سد کردن راه بر روی هر گونه اقدام ناامنی و خرابکارانه و نگران ‌سازی ملت یمن دریغ نمی‌کنند.
در این بیانیه همچنین آمده: «نیروهای امنیتی تحرکات این گروهک‌های وابسته به کشورهای متخاصم را با دقت فراوان و هوشیاری زیر نظر دارند و برای ناکام گذاشتن تمام طرح و نقشه‌ها و توطئه‌های آنها با هدف ناامن‌‌سازی کشور تلاش خواهند کرد».