kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۰۶۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
رژیم صهیونیستی اعلام کرد

فلسطینی‌ها طی 2 سال گذشته 2600 موشک به اسرائیل شلیک کرده‌اند

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک ۲۶۰۰ فروند موشک از غزه به اراضی‌اشغالی طی دو سال اخیر خبر داده است.




رژیم صهیونیستی در 2 سال گذشته در چند عملیات سعی داشت تا مقاومت فلسطین در غزه را وادار به  عقب‌نشینی کند. اما دستیابی گروه‌های فلسطینی به موشک‌های پیشرفته، معادلات نبرد را به هم ریخت و اسرائیل در سه جنگ اخیر هربار توانست تنها 48 ساعت مقاومت کند و در نهایت پیشنهاد آتش بس داد. اکنون ارتش رژیم صهیونیستی نیز از حجم بالای شلیک موشک‌های فلسطینی به اسرائیل در دو سال اخیر خبر داده و ابراز نگرانی کرده است. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده، پس از گذشت تقریباً سه سال‌و نیم آرامش پس از عملیات «صخره سخت»(2014)، داده‌ها نشان می‌دهد که طی دو سال گذشته ۲۶۰۰ موشک از غزه به اراضی‌اشغالی شلیک شده است. طبق این گزارش، این آمار میانگین ۳.۵ موشک در روز را نشان می‌دهد و ۱۵۰۰ موشک فقط طی سال جاری میلادی به اراضی‌اشغالی شلیک شده است. این رسانه عبری زبان در ادامه گزارش داده که، اولین موشک در سال ۲۰۰۱ از غزه شلیک شد و پس از گذشت یک سال ۳۵ موشک دیگر نیز به سمت اراضی‌اشغالی شلیک شد، این تعداد در سال ۲۰۰۵ به ۱۰۰۰ فروند موشک افزایش یافت و نخستین موشکی که عسقلان را هدف گرفت در سال ۲۰۰۶ شلیک شد. گروه‌های مقاومت فلسطین این موشک‌ها را در پاسخ به تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی به ملت بی‌سلاح فلسطین به اراضی‌اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک می‌کند.
ادعای عجیبِ سازش با حماس
از سوی دیگر تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرده، در حالی که صحبت‌ها درباره سازش با حماس رو به افزایش است، نفتالی بنت، وزیر جنگ این رژیم، از ارتش اسرائیل خواسته بررسی‌های امنیتی جدی را در مورد امکان ایجاد یک جزیره مصنوعی مقابل سواحل نوار غزه انجام دهد! به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی ۲۱، دانه وایس، تحلیلگر سیاسی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشته، پروژه ساخت جزیره مصنوعی سال‌ها قبل پیش از آنکه یسرائیل کاتس، وزیر خارجه فعلی و وزیر ارتباطات سابق مطرح کند، ارائه شده بود، پس از برقراری آرامش امنیتی در نوار غزه بار دیگر صحبت‌ها درباره این پروژه مطرح شدند و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم موافقت اولیه خود را با تشکیل کادری از وزارت‌خانه‌های مربوطه برای بررسی جزئیات پروژه اعلام کرد.
وایس مدعی شد: «یکی از مهم‌ترین دلایل برای ارائه دوباره این طرح، آرامش امنیتی است که به تازگی بر نوار غزه حاکم شده و اینکه دو طرف یعنی حماس و اسرائیل به شبه توافق‌هایی رسیدند و در چند هفته اخیر فرصت مهمی برای برقراری سازشی گسترده در نوار غزه ایجاد شد». این تحلیلگر سیاسی به نقل از کاتس نوشته، پروژه جزیره مصنوعی سال‌ها قبل به عنوان تنها راه‌حل تامین تمامی نیازهای ساکنان غزه از جهان خارج، ایجاد راهی برای جدایی قطعی اسرائیل از این منطقه و حفظ مرزهای امن با اسرائیل ارائه شد! وایس در ادامه اعلام کرده، بنت در روزهای اخیر با آویو کوخاوی، فرمانده ارتش اسرائیل دیدار و درباره پیشبرد این پروژه توافق کرده است. همچنین آن دو ایجاد فرودگاهی در غزه با بودجه بین‌المللی را بررسی کرده‌اند. کیهان برای بررسی این ادعای عجیب با دفتر حماس در تهران تماس گرفت اما موفق با گفت‌و‌گو با نماینده این جنبش در ایران نشد.