kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱

آزمایش موشک اتمی توسط هند با برد 5000 کیلومتر

در گرماگرم تنش‌های دهلی و اسلام‌آباد، وزارت دفاع هند موشک «آگنی ۳» خود که برد 5000 کیلومتری دارد و از قابلیت حمل کلاهک اتمی برخوردار است را برای اولین بار آزمایش کرد.



رسانه‌های هندی روز شنبه از آزمایش تازه ارتش این کشور با استفاده از موشک بالستیک «آگنی ۳» خبر دادند. آنها نوشته‌اند که در این آزمایش برای اولین بار، این موشک در تاریکی شب به سمت هدف شلیک شده و این آزمایش در منطقه «بهادراک» واقع در شرق هند انجام گرفته است.
خبرگزاری «ایندوآسیایی» به نقل از منابعی در وزارت دفاع هند نوشته موشک «آگنی ۳» اولین بار در سال ۲۰۱۱ رونمایی شد و ارتش هند آن را مهم‌ترین موشک بالستیک در زرادخانه خود توصیف کرده است. به گزارش فارس، این موشک بردی بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کیلومتر دارد و قادر است کلاهک‌های معمولی و اتمی را حمل کند. گفتنی است، آزمایش موشکی تازه هند همزمان با تشدید تنش میان این کشور با پاکستان بر سر منطقه «کشمیر» صورت می‌گیرد. پیش از این نیز پاکستان چند آزمایش مشابه انجام داده است. دو کشور در گذشته یکدیگر را به حمله اتمی تهدید کرده‌اند که با توجه به تاریخ روابط این دو کشور که شاهد جنگ‌های متعدد بوده است، نگرانی از وقوع جنگ بین دو کشور اتمی در آینده را زنده نگه داشته است.