kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱

حمل تصاویر «دونالد ترامپ» و پرچم آمریکا توسط شورشیان خشنِ هنگ کنگی

شورشیان خشنِ هنگ کنگی این بار با حمل تصاویر رئیس‌جمهور نه چندان محبوب آمریکا در تجمعات خود بار دیگر نشان دادند، آنچه دولت چین درباره مداخله آمریکا در این تحولات می‌گوید، بی‌ربط نیست.



در حالی که اوضاع هنگ کنگ این روزها تعریفی ندارد، مقامات چینی دخالت‌های مستمر آمریکا در امور داخلی کشورشان را عامل اصلی بی‌ثباتی در این منطقه اعلام کرده و تاکید کرده‌اند واشنگتن باید فورا اقدامات مداخله‌جویانه خود در هنگ کنگ را متوقف کند. چندی پیش کنگره آمریکا قانونی را به تصویب رساند که در پی آن دولت این کشور موظف شد تا از آنچه «وضعیت حقوق بشر در هنگ‌کنگ» نامیده مراقبت نماید. تصویب این قانون با واکنش تند پکن و خوشحالی شورشیان مواجه شده است. پکن مراتب اعتراض شدید خود را به مقامات دیپلماتیک آمریکایی ابلاغ
 کردند.
بر اساس گزارش‌هایی که از آخرین تجمعات هنگ‌کنگی‌ها منتشر شده تعدادی از معترضان با حمل پرچم آمریکا و تصاویر ترامپ شعارهایی را در حمایت از رئیس‌جمهور آمریکا سر می‌دهند! گفتنی است، پکن اعتقاد دارد که آمریکا با سازماندهی اغتشاشگران و آموزش آنها قصد دارد تا مقدمات جدایی کامل هنگ کنگ از چین را فراهم کنند. این کشور پیش از این نیز تصاویر چند دیپلمات آمریکایی در میان لیدرهای شورشیان را منتشر کرده است.