kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲

حوادث کوتاه از کشور


    
    مرگ خاموش
همدان- خبرنگار کیهان‌: مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: یک زن ۵۷ ساله همدانی بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داد.
آرتین کمالی‌، بیان کرد: خانواده این زن اقدام به رنگ زدن و نقاشی منزل مسکونی و استفاده از اجاق گاز برای خشک کردن آن کردند.
وی اضافه کرد: نقص فنی آبگرمکن در کنار استفاده غیراصولی از اجاق گاز برای خشک کردن رنگ‌آمیزی خانه موجب مسمومیت مادر خانواده و مرگ وی شد.
نجات محبوس‌شدگان در برف
ساری- صدا و سیما: رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه گفت‌: چهار  نفر که در ارتفاعات روستای اسپرز سوادکوه گرفتار برف شده بودند با تلاش امدادگران هلال احمر نجات یافتند.
وحید متانی افزود: برای نجات محبوس‌شدگان در برف، یک تیم کوهستان با یک خودرو کمک‌دار به منطقه اعزام شد.
او گفت: تیم امداد و نجات کوهستان پس از ساعت‌ها تلاش  چهار گمشده را به منطقه امن انتقال دادند. متانی از گرفتار شدن دو فرد دیگر در روستای لاکوم سوادکوه بر اثر بارش برف و کولاک خبر داد و افزود: برای رهایی این افراد محبوس شده در برف  از امدادرسانان تیم امداد کوهستان سوادکوه کمک گرفته شد.
رهایی از سیل
بیرجند - ایسنا:  مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر 10 نفر گرفتار در سیل نجات یافتند
محمدرحیم شهبازی ، با بیان اینکه از این تعداد یک مورد سیل و آبگرفتگی و پنج مورد جاده‌ای بوده است، گفت: نیروهای هلال احمر در حوادث جاده‌ای به 13 حادثه دیده امدادرسانی داشتند.
کشف ضد یخ تقلبی
اردبیل- مهر: فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف ضد یخ و روغن هیدرولیک تقلبی در شهرستان نمین خبر داد.
سرتیپ هوشنگ حسینی عنوان کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر راه‌اندازی کارگاه تولید ضد یخ و روغن هیدرولیک تقلبی در شهرستان نمین، مأموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان با هماهنگی قضایی به این کارگاه اعزام شدند که در بازرسی‌های به‌عمل آمده بیش از پنج هزار و ۷۵۶ بطری ضد یخ و روغن هیدرولیک تقلبی کشف شد.
وی افزود: ارزش کشفیات به دست آمده در این عملیات بنا به اظهار نظر کارشناسان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است که در این رابطه یک نفر دستگیر شد.
دستگیری عامل تیراندازی
زاهدان- باشگاه خبرنگاران جوان‌: فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان گفت‌: فردی که با تیراندازی در بلوار کشاورز زاهدان موجب مصدومیت یک جوان شده بود در کمتر از یک ساعت شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ حمیدرضا اکبری،  افزود: با حضور مأموران در صحنه و انجام تحقیقات میدانی از شاهدان عینی حاضر در محل مشخص شد، سرنشین یک دستگاه سواری پراید ۱۱۱ با سلاح شکاری ساچمه‌زن به یک جوان تیراندازی و از محل متواری شده است. وی بیان داشت: تیم رسیدگی‌کننده به پرونده با دریافت اظهارات فرد مجروح شده و با جمع‌آوری سرنخ‌های موجود، فرد ضارب را که جوانی ۲۳ ساله و از دوستان قبلی این فرد بود شناسایی کردند.
سرهنگ اکبری گفت: با توجه به متواری بودن این فرد، مأموران با انجام یکسری اقدامات تخصصی، در کمتر از یک ساعت مخفیگاه او را، شناسایی و با هماهنگی قضایی متهم را در یک عملیات ضربتی غافلگیر و دستگیر کردند.
قاچاق کالا
پردیس- ایسنا:  فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران از کشف 150 میلیارد ریال کالای قاچاق در محدوده شهرستان پردیس خبر داد.
سرتیپ کیومرث عزیزی، افزود: ماموران با بررسی صحت و سقم موضوع و هماهنگی با مقامات قضایی پس از عزیمت به محل مورد نظر در بازرسی از این انبار تعداد زیادی لوازم‌التحریر‌، فندک و خودتراش برند معروف خارجی را کشف کردند. وی با بیان اینکه ارزش این کشفیات بنا بر نظر کارشناسان 150میلیارد ریال اعلام شده است خاطرنشان کرد: این انبار با توجه به خارجی بودن کالای مکشوفه و عدم ارائه مدارک گمرکی پلمب و مالک آن به مراجع قضایی معرفی شد.
کلاهبردار در دام
بوشهر- ایرنا: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار در پوشش مامور پلیس خبر داد.
سرهنگ فرهاد آراوند‌، افزود: ماموران پلیس آگاهی دشتستان در پی دریافت اخبار موثق مبنی برکلاهبرداری شخصی ۴۵ ساله از کسبه و مغازه‌داران شهر برازجان اقدام‌های لازم را برای شناسایی و دستگیری وی آغاز کردند.
وی بیان کرد: با اشراف اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی و انجام تحقیقات از مالباختگان متهم به هویت معلوم در شهر برازجان شناسایی و دستگیر شد و در بازرسی از منزل وی یک دست لباس نیروی انتظامی کشف شد.
وی ادامه داد: متهم در رویارویی با مالباختگان و شواهد و قرائن ارائه شده از سوی پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد.
برخورد مرگبار دو خودرو
قزوین- ایرنا:  حادثه رانندگی در جاده تاکستان دو کشته و یک مصدوم برجا گذاشت.
مسئول روابط عمومی فوریت‌های پزشکی استان قزوین افزود: این سانحه رانندگی ظهر روز جمعه میان دو دستگاه خودروی سمند و وانت نیسان و یک دستگاه موتورسیکلت به وقوع پیوست. سید مهدی حسینی اضافه کرد: در این سانحه رانندگان ۳۰ و ۳۴ ساله دوخودرو در دم فوت کردند و راکب ۳۳ ساله موتورسیکلت به بیمارستان شفای تاکستان منتقل شد.
نجات گردشگران گمشده
سمنان- فارس: چهار گردشگری که چندی پیش در جنگل ابر شاهرود مفقود شده بودند، با تلاش مأموران انتظامی نجات یافتند.
اظهارات یکی از بستگان افراد گمشده از این حکایت داشت که گردشگران مفقودی اعضای یک خانواده هستند که  برای تفریح به جنگل ابر شاهرود رفته‌ بودند. با توجه به شرایط جوی و حضور احتمالی این خانواده در اعماق جنگل، امکان استفاده از بالگرد نیز نبود و از همین رو، علی‌رغم کیفیت پایین جاده و موانع طبیعی آن، مأموران پلیس با سرعت خود را به جنگل رساندند.
با حضور تیم‌های کمکی و مأموران پاسگاه قلعه‌نو بخش بسطام، بالأخره خودروی این خانواده در اعماق جنگل مشاهده شد.
در پی آن، گمشدگان با کمک مأموران انتظامی نجات یافته و به روستای ابر شاهرود منتقل شدند.