kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۳۰۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱

لغو انتخابات هیئت فوتبال تهران تا اطلاع ثانوی

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران می‌گوید تا زمانی که شیرازی، هم رئیس‌هیئت فوتبال استان تهران باشد، هم کاندیدا باشد و هم بخواهد انتخابات این هیئت را برگزار کند، اجازه برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان تهران را نمی‌دهد.

در حالی که فدراسیون فوتبال تصمیم داشت انتخابات هیئت فوتبال استان تهران را در تاریخ ۶ آذر برگزار کند اما اداره کل ورزش و جوانان استان تهران دوباره با برگزاری انتخابات مخالفت کرد.
رضا گل‌محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درباره دلایل مخالفت او با برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان تهران اظهار کرد: مشکل این است که دوستان به استناد مصوبه هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، می‌گویند در صورتی که دوره رئیس‌هیئت فوتبال به پایان رسید، این فرد تا زمان برگزاری انتخابات می‌تواند به فعالیتش ادامه دهد. از نظر بنده و از نظر قوانین حاکم بر انتخابات، این مصوبه، مصوبه غیرقابل قبولی است. این چه مصوبه‌ای است که یک فرد می‌تواند ۱۰ سال بعد از پایان دوره مدیریتی‌اش به کارش ادامه دهد. وقتی یک نفر برای چهار سال انتخاب می‌شود یعنی بعد از چهار سال باید نفر بعد تعیین شود.
او در پاسخ به این سؤال که چگونه فردی ریاست هیئت فوتبال که کاندیدا هم هست، برگزار‌کننده انتخابات می‌شود؟ گفت: اگر خود آقای شیرازی کاندیدا نبود، اجازه می‌دادم خود او انتخابات را برگزار کند اما نمی‌شود وقتی کاندیدا است، هم انتخابات برگزار کند، هم حق رای داشته باشد و هم سرپرست هیئت بماند. این با روح کلی انتخابات مغایرت دارد. وقتی ما این موضوع را اعلام کردیم، دوستان نپذیرفتند ولی نهادهای نظارتی ورود کردند و ایراد گرفتند و به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردند تا مادامی که این مشکل حل نشود، انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسیم.