kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۱۸۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴

تقدیم استوارنامه سفرای جدید پنج کشور به روحانی

سفرای جدید کشورهای یمن، سوئد، استرالیا، کامبوج و زیمبابوه روز گذشته استوارنامه‌های خود را تقدیم حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهوری کردند.

روحانی هنگام دریافت استوارنامه «ابراهیم محمد بن محمد الدیلمی» سفیر جدید جمهوری یمن در تهران شجاعت و ایستادگی ملت یمن در برابر متجاوزان را ستودنی و افتخارآمیز دانست و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با تمام توان پشتیبان مردم یمن در مسیر استقرار صلح و ثبات در این کشور و پیشبرد مذاکرات یمنی - یمنی است.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از آغاز تجاوز به یمن از لحاظ سیاسی و ارایه کمک‌های انسانی در کنار مردم یمن ایستاده‌ است، افزود: تردیدی وجود ندارد پیروزی نهایی در برابر متجاوزان،  از آن مردم مقاوم یمن خواهد بود.
 روحانی هنگام دریافت استوارنامه «کریستوفر ماپانگا» سفیر جدید زیمبابوه در تهران با ابراز خرسندی از روند رو به توسعه روابط ایران و زیمبابوه تصریح کرد: ایران از توسعه بیش از پیش روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه استقبال می‌کند و امیدواریم شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این روابط در راستای منافع دو ملت باشیم.
حجت‌الاسلام روحانی هنگام دریافت استوارنامه خانم «لیندال جین سکز» سفیر جدید استرالیا با اشاره به اینکه همواره روابط خوب و حسنه‌ای میان تهران - کانبرا برقرار بوده، دعوت آمریکا از کشورهای مختلف برای حضور نظامی در منطقه را به ضرر امنیت و ثبات منطقه و جهان برشمرد و تصریح کرد: کشورهای منطقه به‌ویژه ایران قادرند به‌خوبی امنیت خود را حفظ کنند و حضور نظامی کشورهای دیگر بسیار خطرناک خواهد بود.
رئیس‌جمهور هنگام دریافت استوارنامه «ماتیاس لنتز» سفیر جدید سوئد در تهران با اشاره به روابط خوب تجاری و سیاسی ایران و سوئد در سال‌های گذشته و سوابق روابط نزدیک صنعتی به‌ویژه در بخش حمل و نقل میان دو کشور، ابراز امیدواری کرد که با تلاش مسئولان دو کشور شاهد توسعه مناسبات تهران - استکهلم به نفع منافع دو ملت باشیم.
روحانی همچنین هنگام دریافت استوارنامه «اونگ سه آن» سفیر آکرودیته کامبوج در تهران، با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری‌های اقتصادی و بخش خصوصی دو کشور افزود: کامبوج می‌تواند در توسعه بیش از پیش همکاری های ایران و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا(آسه آن)، نقش بسزایی ایفا کند.