kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۱۷۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰

خروش ملت علیه ارا‌ذل اجاره‌ای دیروز تبریز و شهرکرد، امروز و فردا...

مردم تبریز در اقدامی‌خودجوش و برای جدا کردن صف خود از آشوبگران و حمایت از بیانات رهبری، دیروز راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مردم تبریز در حمایت از بیانات فرمانده کل قوا و محکوم کردن اقدام آشوبگران که به بهانه گرانی بنزین در برخی نقاط کشور دست به اغتشاش و آسیب به اموال عمومی‌ زده همچنین اجازه  سوءاستفاده به دشمنان ایران اسلامی دادند، راهپیمایی باشکوه برگزار کردند.
راهپیمایی‌کنندگان که از ساعات اولیه صبح دیروز به خیابان‌ها آمدند، از مصلای تبریز به سمت میدان ساعت حرکت کردند.
کفن‌پوشان تبریزی در حمایت از امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی،با سر دادن شعار، خود را گوش به فرمان رهبری دانسته و از اقدام آشوبگران و حامیان خارجی آنان اعلام انزجار کردند.
راهپیمایی‌کنندگان در این مراسم پرشکوه، امنیت و آرامش کشور را خط قرمز مردم آذربایجان دانسته ‌و خواستار اقدام جدی و موثر دولت در رفع نگرانی مردم شدند.
حضور پیر و جوان، زن و مرد در کنار یکدیگر از نکات قابل تأمل این راهپیمایی بود.
تجمع‌‌کنندگان در طول مراسم با بر تن کردن کفن و سر دادن شعارهای  مرگ بر آشوبگر، آمریکا حیا کن توطئه را رها کن، بیر بئله لشگر گلیب به عشق رهبر گلیب» اقدام آشوبگران و فتنه‌گران در تخریب و آسیب به اموال عمومی‌را محکوم کردند و خواستار برخورد با فتنه‌گران شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی آل‌هاشم ضمن محکومیت اقدام آشوبگران و انحراف تجمع مسالمت‌آمیز مردمی‌ گفت: افرادی به میان تجمعات مسالمت‌آمیز مردمی ‌که به‌خاطر دلخوری و نگرانی بود وارد شده و خسارت‌هایی به بار آوردند اما با حضور مردم بصیر و آگاه آذربایجان امروز جوابشان را گرفتند. 
وی تصریح کرد: ما هشدار خود را به مزدوران و جیره‌خواران می‌رسانیم، چراکه امنیت و آرامش مردم کشور خط قرمز آذربایجان یعنی سر ایران است.
تجمع مردم شهرکرد در محکومیت آشوبگران
مردم شهرکرد پیش از ظهر دیروز با تجمع در مصلای بزرگ امام خمینی‌شهرکرد اقدامات آشوبگرانه اخیر را محکوم کردند.
اقشار مختلف مردم شهر کردبا وجود سردی هوا و یخبندان با محکوم کردن اقدامات آشوبگرانه از بیانات رهبر معظم انقلاب حمایت کردند و مردم با سر دادن شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل وحدت و یکپارچگی و ولایتمداری خود را بار دیگر به جهانیان اثبات کردند.
مردم ولایت‌مدار شهرکرد در این تجمع شعار‌هایی علیه آشوبگران سردادند و از اقدامات خرابکارانه آشوبگران و بر هم زدن امنیت کشور اعلام انزجار کردند.
بازگشت آرامش به شهرهای کشور
آرامش نسبی به شهرهایی که در سه روز گذشته شاهد ناآرامی‌ها و هنجار شکنی‌های آشوبگران بودندبازگشت.
با جدا شدن صف مردم از اغتشاشگران از روز دوم ناآرامی‌ها و آغاز دستگیری سرکرده‌های اغتشاشگران از دو روز گذشته و حضور پررنگ نیروی انتظامی، آرامش نسبی به مناطق درگیر آشوب‌ها بازگشته است و مردم دیشب  شب آرامی را پشت‌سر گذاشتند.
با این حال، بسته شدن برخی مسیرها، آتش‌سوزی و تخریب پمپ بنزین‌ها، قطعی اینترنت، تخریب بانک‌ها و افزایش خودسرانه کرایه تاکسی‌های شخصی و بین شهری مشکلاتی را برای مردم به‌وجود آورده است؛ برای نمونه تعطیلی جایگاههای سوخت در برخی شهرستان‌ها سبب تشکیل صف‌های چند کیلومتری در جایگاههای دیگر و نیز جایگاه‌های توزیع سی‌ان‌جی شده است.
این گزارش حاکیست شهرهای استان تهران دیشب ساعات آرامی ‌را سپری کردند؛ با این همه، در مناطقی چون قدس، بهارستان و شهریار تخریب‌های انجام شده از سوی آشوبگران بر چهره این مناطق دیده می‌شود که پاکسازی منظره شهری در دستور کار است.
با وجود برخی تحرکات در پاکدشت و ورامین، اما این اقدام با هوشیاری پلیس بی‌نتیجه ماند به طوری که شامگاه دوشنبه آرامش کامل در شهرستان‌های جنوب شرق تهران حاکم بود.
همچنین تیم‌های انتظامی‌و امنیتی از غروب دوشنبه در مکان‌های مختلف کلانشهر کرج و شهرستان فردیس مستقر شدند و همین امر سبب شد تا شب آرامی‌را در این مناطق شاهد باشیم. البته در برخی مناطق شاهد تحرکات خیابانی اخلالگران گزارش شد که پلیس آنها را متفرق کرد.
در کرمانشاه نیز نیروهای نظامی‌و انتظامی‌شب سه‌شنبه برای سومین شب متوالی حضور چشمگیری در سطح شهر داشتند و در دو روز گذشته اوضاع شهر کرمانشاه و دیگر شهرهای استان آرام گزارش شده است.
درکردستان دوشنبه شب هیچ تجمعی در مریوان و سنندج گزارش نشد و با همراهی مردم آرامش به این دو شهر بازگشته است.
روز دوشنبه اعلام شد تعدادی از اراذل و اوباش به دفتر آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد حمله کرده‌اند با این حال پیگیری‌ها نشان داد این افراد تعدادی توزیع‌کننده موادمخدر بودند که در این محل با فردی اختلاف داشته و رفتار مشکوک و‌ تردد مکرر آنان با توجه به همزمانی با آشوب‌های اخیر، حساسیت نیروی‌های حفاظتی و امنیتی دفتر امام جمعه را برانگیخته بود و با هدف پیگرد آنان وارد عمل شده بودند که این افراد نیز با سلاح سرد که به همراه داشتند با مأموران درگیر شدند.
روند خدمات‌رسانی اتوبوسرانی شیراز روز سه‌شنبه به روال عادی بازگشت. همچنین قطار شهری شیراز نیز از دیروز فعالیت خود را از سر گرفت.
فرماندار ماهشهر گفت: هیچ تعرضی از شب سه‌شنبه تا به الان در پی وقوع ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای ایران در پی افزایش قیمت بنزین وجود نداشته و از دیروز شرایط کاملاً عادی شده است.
بیرانوند، با تأکید بر اینکه هم اینک هیچ مشکلی در شهر ماهشهر وجود ندارد، گفته، تغییر شیفت پتروشیمی‌ها حالت عادی دارد.
او، کشته‌شدن یکی از  فرماندهان سپاه در ماهشهر را تکذیب کرد.
مسدود شدن برخی مسیرها در شهر شیراز طی روزهای گذشته سبب اختلال در روند فعالیت ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر شده بود که با رفع این مشکل، روند خدمات‌رسانی اتوبوسرانی شیراز دیروز به روال عادی بازگشت.
همچنین قطار شهری شیراز عصر یکشنبه و روز دوشنبه به مسافران خدمات ارائه‌ نمی‌کرد که روز سه ‌شنبه این خدمات از سر گرفته شد.
قطار شهری شیراز نیز روز سه‌شنبه در روز بارانی شیراز از حوالی شش صبح مانند روال گذشته آماده خدمت‌رسانی به شهروندان شیرازی بوده و در همه ایستگاه‌های این شهر نیز اقدام به سوار و پیاده کردن مسافران کرد.
خسارت‌دیدگان در اغتشاش‌های اخیر
به دادستانی‌ها شکایت کنند
دادستان عمومی ‌و انقلاب بوشهر گفت: بر اساس بخشنامه دادستانی کل کشور افرادی که در اغتشاش‌های روزهای اخیر از شرارت اخلالگران آسیب و خسارت‌ دیده‌اند، می‌توانند برای تحت تعقیب قرار دادن این افراد شکایت خود را به دادستانی‌های محل تحویل دهند.
علی حسن‌پور، افزود: بر اساس دستور دادستانی کل کشور تلاش می‌شود، اخلالگران در نظم و امنیت تحت تعقیب و مجازات قانونی قرار گیرند.
وی بیان کرد: برهمین اساس بانک‌ها، اماکن خصوصی و عمومی‌که دچار خسارت شده‌اند، شکایت خود را به‌همراه مستندات لازم برای رسیدگی به مراجع قضایی ارائه کنند.
دادستان عمومی ‌و انقلاب استان بوشهر گفت: دستگاه قضایی با تمام توان برای رسیدگی به شکایت‌ متضرران ناشی از ناآرامی‌های اخیر آماده‌است.
وی اظهار داشت: تخریب اموال و تاسیسات عمومی ‌و خصوصی به طور قطع جرم است و دستگاه قضایی با متخلفان در این زمینه برخورد قاطع می‌کند.
آتشی که ۷۵ نان‌آور خانوار را بیکار کرد
اقدام هنجارشکنانه برخی افراد آشوبگر در شهرستان فردیس استان البرز سبب شد تا با آتش زدن یک کارگاه تولیدی پوشاک، ۷۵ نان‌آور خانواده در این شهرستان بیکار شوند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فردیس گفت: این کارگاه  تولیدی پوشاک چند شب پیش در جریان اقدام برخی افراد آشوبگر در زیرزمین ساختمان حوزه علمیه خواهران فردیس در فلکه چهارم این شهر به آتش کشیده شد.
اسفندیار قارلقی اظهار داشت: در جریان این حادثه تمام امکانات و تجهیزات این کارگاه در آتش سوخت و به بیکاری ۷۵ نفر نان آور خانوار انجامیده است.
وی افزود: برای حمایت از این کارگران با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردیس هماهنگی لازم به عمل آمده تا کارگران این کارگاه بیمه بیکاری دریافت کنند.
 بخش خصوصی از‌ اشرار شکایت کند
استاندار کرمانشاه با ‌اشاره به ناآرامی‌های اخیر گفت: بخش خصوصی شکایت‌های خود از‌اشرار را به دادستانی ارائه کنند تا در صورت شناسایی با عوامل ایجاد خسارت‌ها برخورد شود.
هوشنگ بازوند، در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: در این ناآرامی‌ها هزینه سنگینی به استان وارد شد که تاکنون برآورد دقیقی از این خسارت‌ها در دست نیست.
استاندار کرمانشاه به تخریب خودروهای آتش‌نشانی و ساختمان‌ها ‌اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در این ناآرامی‌ها خسارت‌های بسیاری دیدند.
درخواست پلیس یزد
از مردم برای شناسایی اغتشاشگران
فرماندهی انتظامی ‌استان یزد از شهروندان خواست برای شناسایی اغتشاشگران حوادث اخیر با پلیس همکاری کنند.
سرتیپ محمدرضا میرحیدری افزود: تعدادی از ‌اشرار، اراذل و اوباش و بعضا عناصر وابسته که در راستای اهداف دشمنان ملت اقدام به ایجاد اخلال، آشوب و تعرض به اموال بیت‌المال، تخریب اماکن عمومی ‌و زیرساخت‌های خدمات عمومی ‌و با ایجاد راه‌بندان اقدام به سلب آسایش وآرامش مردم کردند که با همیاری واطلاعات واصله از طریق شهروندان شناسایی و دستگیر وبا تشکیل پرونده به دست مراجع قضایی سپرده شدند و تعدادی نیز تحت پیگردقانونی قرار دارند
فرمانده انتظامی‌استان یزد اظهار داشت: پلیس از مردم شریف استان دربرخورد با هنجارشکنان تقاضا دارد در صورت شناسایی افراد در تصاویر پخش شده مراتب را در طی تماس با تلفن ۰۳۵۲۱۸۲۴۶۳۱ اعلام کنند.
برخورد قاطع با تخریب‌کنندگان اموال عمومی‌
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: امنیت عمومی ‌جامعه خط قرمز دستگاه‌های امنیتی و قضایی است، برخورد قاطع با تخریب‌کنندگان اموال عمومی ‌در دستور کار قضایی است و بی‌تردید مجازات‌های شدید و قاطع در انتظار ‌اشرار و اغتشاشگران می‌باشد.
 حجت‌الاسلام  سید کاظم موسوی، از شناسایی برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی‌در روزهای اخیر خبر داد و بیان داشت: با اقدامات اطلاعاتی مخلان نظم و امنیت شناسایی شده‌اند و کلیه افراد بازداشت خواهند شد.
 وی در ادامه از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم مخلان نظم و امنیت در استان فارس خبر داد و خاطرنشان ساخت: رسیدگی به اقدامات غیرقانونی این افراد به‌صورت خارج از نوبت خواهد بود و مجازات‌های سنگین در انتظار مخلان نظم و امنیت مردم است.
آغاز فعالیت قطار شهری اصفهان
فعالیت بخشی از قطار شهری اصفهان پس از چند روز تعطیلی، صبح دیروز از سرگرفته شد.
مدیرعامل شرکت قطار شهری منطقه اصفهان با‌ اشاره به اینکه قطار شهری اصفهان به‌دلیل مشکلات پیش آمده برای تعدادی از ایستگاه‌ها در چند روز پیش متوقف شد گفت: فعالیت قطار شهری از ساعت هفت صبح از ایستگاه صفه تا میدان امام حسین(ع) و بالعکس آغاز شده
است.
علیرضا فاتحی با بیان اینکه تعدادی از ایستگاه‌ها و تاسیسات قطار شهری از جمله ایستگاه شهید علیخانی در منطقه ملک‌شهر در دو روز گذشته خسارت دیدند، افزود: با برطرف شدن مشکلات پیش آمده در مسیرهای دیگر مترو در شمال اصفهان، این سرویس حمل‌ونقل عمومی ‌راه‌اندازی می‌شود.
فعالیت عادی ناوگان سوخت‌رسانی خوزستان
از سرگرفته شد
مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) گفت: فعالیت ناوگان سوخت‌رسانی خوزستان از روز سه‌شنبه پس از چند روز اختلال ناشی از بروز اغتشاش عوامل آشوب‌گر به بهانه افزایش قیمت بنزین، از سرگرفته شد.
نعمت اله نجفی، افزود: با ازسرگیری فعالیت ناوگان سوخت‌رسانی درون استانی،‌تانکرهای حامل بنزین پس از بارگیری در تاسیسات نفتی نظامیه اهواز به نواحی و جایگاه‌های عرضه سوخت حرکت کردند تا سوخت مورد نیاز مردم تأمین‌ شود.
وی گفت: هم اکنون در جایگاه‌های سوخت، بنزین ذخیره‌سازی شده و در حال توزیع‌ است.
مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) در ادامه به مردم اطمینان داد ذخایر سوخت در خوزستان در وضعیت مطلوب قرار دارد و نگرانی از کمبود بنزین نداشته باشند.
مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) گفت: چهار جایگاه عرضه سوخت در رامهرمز و اندیمشک که در جریان اغتشاشات اخیر آسیب‌دیده بود بازسازی و دوباره در مدار عملیات قرار گرفت.
نجفی افزود: هشت جایگاه آسیب‌دیده دیگر نیز در حال بازسازی و نصب تجهیزات هستند که تا پایان هفته جاری یا حداکثر اوایل هفته آینده فعال می‌شوند.