kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳

بسیج مسئولان و فعالان اقتصادی برای کنترل قیمت‌ها

تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در کنار مسئولان دستگاه‌های نظارتی، از تلاش برای کنترل قیمت‌ها خبر می‌دهند.




قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در سومین جلسه ویژه ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه هر گونه افزایش قیمت کالاها، به بهانه تغییر نرخ بنزین در بازار رصد می‌شود، گفت: چهار هزار بازرس از سازمان حمایت و اتاق اصناف، روزانه ۳۰ هزار مورد بازرسی میدانی را در سطح کشور برای کنترل قیمت‌ها، انجام خواهند داد.
به گزارش خبرنگار مهر، حسین مدرس‌خیابانی افزود: در راستای اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین و به منظور کنترل بازار، علاوه بر این گشت‌های مشترک، سازمان تعزیرات حکومتی نیز با ۱۵ هزار بازرس در قالب هشت هزار اتحادیه، قیمت‌ها را در بازار رصد می‌کند.
وی با بیان اینکه ستاد ویژه تنظیم بازار برای رصد قیمت ها در شهرستان ها نیز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت در تمام استان ها نیز قیمت ها را به دقت بررسی می کنند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه کالاها در بازار فراوان است و هیچ گونه کمبود کالایی در کشور وجود ندارد گفت: در تامین کالاهای ضروری و اساسی هیچگونه مشکلی وجود ندارد به میزان کافی کالاها ذخیره سازی شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز اعلام کرد: طرح بازرسی و نظارت بر بازار کالا ادامه دارد و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر افزایش قیمت در سطح بازار نداشته‌ایم.
یدالله صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: نظارت ویژه بر فرایندهای تامین، توزیع و فروش کالا برقرار بوده و بر شبکه‌های فروش و خرده‌فروشان نظارت می‌کنیم.
جلسه تولیدکنندگان
در همین رابطه، دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی با اشاره به جلسه روز یکشنبه تولیدکنندگان برای کنترل قیمت کالاها، خبر داد: در این جلسات تاکید شد که بر قیمت‌گذاری و توزیع کالاها و همچنین سامانه انبارها نظارت جدی صورت گیرد.
کاوه زرگران در گفت‌ و گو با خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه صبح دیروز اتاق بازرگانی ایران با مسئولان اتحادیه‌های تولیدی، گفت: در این جلسه بر کنترل قیمت‌ها تأکید شد، هر چند بنزین در بسیاری از محصولات به عنوان یک مؤلفه تولیدی یا توزیعی محسوب می‌شود و در واقع تغییر قیمت بنزین در قیمت تمام شده کالاها مؤثر خواهد بود.
زرگران تصریح کرد: باید ببینیم دولت چه راهکاری را در این زمینه اتخاذ می‌کند، ممکن است دولت از یک طریقی افزایش قیمت تمام شده را برای تولید کننده جبران کند و یا اینکه این مسئله به مصرف کننده منتقل شود.
رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم از عدم تاثیرپذیری قیمت کالاهای عرضه شده در فروشگاههای زنجیره‌ای از افزایش قیمت بنزین خبر داد و گفت: عرضه کالاها با تخفیف، در این فروشگاهها ادامه خواهد یافت.
امیرخسرو فخریان در گفتگو با خبرگزاری مهر بیان کرد: با توجه به اینکه تمامی تدابیر لازم برای کنترل قیمت و حمل و نقل کالاهای مورد نیاز مردم از سوی دولت، صورت گرفته است، فروشگاههای زنجیره‌ای با هماهنگی کامل در اجرای سیاست‌های دولت، وارد عمل شده و همراهی لازم را با تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان کالا جهت رفاه حال شهروندان خواهند داشت.
ثابت ماندن قیمت بلیت
قطار و سواری بین شهری
معاون وزیر راه و شهرسازی هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اثر افزایش قیمت بنزین در طول سال‌های گذشته و کالاها یک نظر کذب برای برخی سودجویان  بوده است، تأکید کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته به بهانه افزایش قیمت بنزین بسیاری از کالا‌ها و خدماتِ تأثیرگذار بر مردم، گران شد که این اقدام اشتباه و ظلم به مردم بود.
سعید رسولی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین هیچ تأثیری بر قیمت بلیت راه‌آهن ندارد، گفت: شرکت راه‌آهن  تا اطلاع ثانوی برای گران کردن نرخ‌های خود در مسیرهای حومه‌ای و یا برون‌شهری ندارد.
مدیر عامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: هم اکنون سوخت ناوگان حمل و نقل ریلی از طریق گازوئیل تأمین می‌شود بنابراین تنها بنزین گران شده و سایر ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش بها نخواهند داشت.
همچنین یک عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه قیمت کرایه سواری‌های عمومی بین‌شهری افزایش نمی‌یابد، گفت: اگر قانون‌گریزی در این حوزه رخ دهد راننده یا شرکت حمل‌ونقلی در کمیسیون‌های ماده 11 و 12 به تخلفشان رسیدگی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، مهران قربانی افزود: از سوی دیگر دفتر نمایندگی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایانه‌های مسافری مستقر است و مسافران در صورت بروز مشکل یا شکایت می‌توانند به نمایندگان ما در این دفاتر مراجعه کنند.