kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶

ابراز نگرانی مراجع تقلید از افزایش قیمت بنزین

حضرات آیات صافی گلپایگانی، علوی گرگانی و مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای نگرانی خود را نسبت به افزایش قیمت بنزین اعلام کردند.

به گزارش رسا، در بیانیه آیت‌الله صافی گلپایگانی آمده است: متأسفانه در حالی‌که گرانی، تورم و بیکاری بسیاری از اقشار مملکت را در وضعیت سخت و ناراحت‌کننده‌ای قرار داده، طرحی در شب میلاد رسول رحمت(صلی‌الله علیه وآله وسلم) توسط سران قوا تصویب شد که موجب تأسف و نگرانی شدید است. از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که لغو این طرح را اعلام کنند و برای رفع مشکلات مردم، با مشورت بزرگان و اساتید علم اقتصاد اقدام فوری نمایند.
همچنین آیت‌الله علوی گرگانی در بیانیه خود آورده است: خبر ناراحت‌کننده افزایش ناگهانی قیمت بنزین در شرایط فعلی که اثر تحریم‌ها و افزایش غیرمتعارف ارز بر زندگی مردم فشار زیادی را وارد کرده است، موجب ناراحتی شدید اینجانب گردیده است.
وی افزود: اینجانب از همه نمایندگان مجلس می‌خواهم که با قاطعیت جلوی ایجاد التهاب معیشتی در جامعه را گرفته و از دولت محترم نیز می‌خواهم که تا دیر نشده در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و با همفکری کارشناسان دلسوز و متعهد و به‌کارگیری جوانان مؤمن و متعهد و نخبه به تقویت تولید داخلی و حل اساسی مشکلات آن اهتمام ورزند.
آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: گرانی بنزین آن هم در حدّ سه برابر و آن هم در وقت نامناسب و بدون ذکر دلیل، یک شوک مهم بر افکار عمومی ‌وارد کرد و اسباب بعضی نارضایتی‌ها گردید. آیا بهتر نیست دولت یا رؤسای قوای سه‌گانه دلائل خود را برای این کار بیان کنند و افکار عمومی ‌را به مدد طلبند و اگر بعد از شنیدن آن دلائل، افکار عمومی‌ هماهنگ شد، اقدام نمایند و اگر دولت مشکلی دارد - که قطعا دارد - آیا آن مشکل را با راه‌حل دیگری غیر از این راه نمی‌توان حل کرد؟!
وی افزود: به هر حال این کار آن هم بدین صورت، شتابزده به‌نظر می‌رسد و باید پیرامون آن بررسی بیشتری شود، و آنچه افکار عمومی ‌را قانع کند، انجام دهند.