kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹

سهمیه‌های ایران در پارالمپیک 2020 توکیو به 59 رسید

در فاصله 284 روز تا آغاز بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو، کشورمان موفق به کسب 59 سهمیه شده است.

بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو از 284 روز دیگر به میزبانی کشور ژاپن برگزار می‌شود و ورزشکارانی از سرتاسر جهان گرد هم می‌آیند تا در بخش معلولان با هم رقابت کنند.
 این بار البته مسئولان کمیته پارالمپیک ایران در تلاش هستند تا کاروان کشورمان به صورت کیفی وارد بازی‌های 2020 توکیو شود و بتواند رتبه خود را به 10 برساند. به همین منظور تلاش‌ها برای کسب سهمیه پارالمپیک آغاز شده و تاکنون نیز 59 سهمیه کسب شده است.آخرین سهمیه‌های به دست آمده مربوط به رشته دوومیدانی به عنوان مدال‌آورترین رشته کاروان ایران است. طی یک هفته گذشته مسابقات پارا دوومیدانی قهرمانی جهان به میزبانی امارات برگزار شد و ملی‌پوشان ایران توانستند 11 مدال رنگارنگ و 13 سهمیه کسب کنند.
بدین ترتیب تاکنون 59 سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو به نام کاروان ایران ثبت شده که به تفکیک زیر است: * دوومیدانی: 12 سهمیه در بخش مردان و یک سهمیه در بخش بانوان * وزنه‌برداری: 8 سهمیه در بخش مردان * تیراندازی: 2 سهمیه در بخش مردان و 3 سهمیه در بخش بانوان، مجموع 5 سهمیه * تیراندازی با کمان: 4 سهمیه در بخش مردان و 2 سهمیه در بخش بانوان، مجموع 6 سهمیه * جودو: 2 سهمیه در بخش مردان * پاراتکواندو: 2 سهمیه در بخش مردان * والیبال نشسته: 12 سهمیه در بخش مردان * فوتبال پنج نفره: 10 سهمیه در بخش مردان * پارا کانو: یک سهمیه در بخش بانوان
مسئولان کاروان ایران پیش‌بینی کسب 103 سهمیه را کرده‌اند که تاکنون بخش عمده‌ای از آن محقق شده است.