kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸

محافل صهیونیست: فشار حداکثری به ایران شکست خورد(خبر ویژه)

محافل سیاسی و رسانه‌ای صهیونیستی می‌گویند سیاست دولت ترامپ تحت عنوان فشار حداکثری برای واداشتن ایران به عقب‌نشینی، به شکست انجامیده است.



به گزارش روزنامه فرانکفورتر آلگماینه، برخی از کارشناسان اسرائیل نسبت به موفقیت‌آمیز بودن راهکار دولت ترامپ در قبال ایران ابراز تردید کرده‌اند. اکنون گفته می‌شود که جمهوری اسلامی دو هزار کیلوگرم گاز اورانیوم برای فعال‌سازی سانتریفیوژهای موجود در تأسیسات اتمی فردو به آن منطقه منتقل کرده و گام چهارم اقدام متقابل را برداشته است.
شماری از مفسران اسرائیلی روزنامه آلمانی افزودند: نسبت به سیاست دولت ترامپ در قبال توافق هسته‌ای ایران و مانع شدن از افزایش گسترش نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه لب به انتقاد گشوده‌اند.
به باور آن‌ها سیاست آمریکا به اهداف تعیین شده دست نیافته و فشارهای حداکثری آمریکا از طریق تشدید تحریم‌های ایران منجر به تسلیم جمهوری اسلامی ایران نشده است. افزون برآن ایران در منطقه فعال‌تر شده است.
دان شاپیرو سفیر آمریکا در اسرائیل، در گفت‌وگو با روزنامه محافظه‌کار «تایمز آف اسرائیل» اقدامات اخیر ایران را هشدار دهنده ارزیابی کرده و از آن‌ها به مثابه نشانه‌هایی یاد کرده که از تداوم کاهش تعهدات برجامی ایران حکایت می‌کنند.
در گزارش روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه» همچنین به توانایی موشکی ایران اشاره شده و آمده است: کارشناسان نظامی ارتش اسرائیل نسبت به توان موشکی ایران ابراز نگرانی کرده‌اند. به باور آن‌ها این موشک‌ها بسیار دقیق عمل می‌کنند و ظرفیت آن را دارند که قلب اسرائیل را هدف قرار دهند.
به عنوان نمونه از احتمال حمله موشکی ایران به فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو یا حتی ساختمان وزارت دفاع سخن گفته می‌شود.