kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
سرلشکر باقری:

عدالتی که امروز پیش گرفته شده است خوشایند عده‌ای نیست

رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عدالتی که مطلوب حکومت اسلامی است و می‌تواند موجب رضایت‌مندی مردم شود، آن چیزی که چند وقتی است به خوبی پیش گرفته شده، هرچند که خوشایند عده‌ای نیامده است.

سرلشکر محمد باقری رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح در اولین همایش ملی حکمرانی اسلامی که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، گفت: حکمرانی اسلامی موضوع بسیار مهم و اساسی و به عنوان گام اول است و امید داریم که بتوانیم با آموزش مناسب بتوانیم در این مسیر موفقیت بیشتری داشته باشیم.
سرلشکر باقری شفافیت و مبارزه با سوءاستفاده از قدرت را یکی از اصول حکمرانی در اسلام و حکومت حضرت علی(ع) دانست و گفت: عدالت از اصول اساسی در حکومت امام علی(ع) بود و ایشان می‌فرمودند که اگر بیت‌المال را کابین زنان‌تان کرده باشید آنها را باز پس می‌گیرم، عدالتی که مطلوب حکومت اسلامی است و می‌تواند موجب رضایت‌مندی مردم شود، آن چیزی که چند وقتی است به خوبی پیش گرفته شده، هرچند که خوشایند عده‌ای نیامده است.
وی افزود: انقلاب اسلامی با همه این تهدیدات و البته تحریم با رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دشمن را کیلومترها از مرزها دور کرد و امروز در حوزه دفاعی مانند حوزه موشکی و مخابرات حرف‌های بسیاری برای گفتن در سطح منطقه و جهان داریم.
رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح تبعیت از ولایت فقیه و خودباوری را از دلایل پیروزی‌ها و موفقیت‌های ایران اسلامی در عرصه نظامی دانست و افزود: ما از شکست‌ها درس گرفته و موفقیت‌ها را گسترش داده و روش‌ها را بدور از تعصب اصلاح کرده و به مردم تکیه داریم و اینها موجب پیروزی و پیشرفت عرصه نظامی و دفاعی شده است.
به گزارش مهر، سرلشکر باقری افزود: ما امروز به هیچ کشور یا ابر قدرتی وابسته نیستیم و کاملا به خود متکی هستیم و اینها بخشی از تجارب ماست؛ البته در عرصه‌های مختلف مانند سیاست خارجی، اقتصادی و... تجاربی بسیار غنی و ارزشمندی به دست آورده‌ایم که باید از آنها بهره‌برداری و نقاط ضعف را تقویت کرد.