kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۴۵۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴

پایان جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر(اخبار ادبی و هنری)

مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر شامگاه روز یکشنبه ۱۹ آبان در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند واقع در خرمشهر برگزار شد.

حمیدرضا آذرنگ، دبیر این دوره از جشنواره تئاتر خرمشهر در نشست خبری قبل از برگزاری جشنواره از عدم همکاری نهادها با این جشنواره سخن گفته بود که پس از آن، بنیاد فرهنگی روایت فتح به عنوان تنها نهاد، با این جشنواره مشارکت کرد. بر این اساس در بخش نمایش‌های محیطی، «مترسک و کلاغ‌ها» به کارگردانی فاطمه اعزازی در بخش نمایش‌های کوتاه «بیر دریا سئوگی» به کارگردانی عباس خلیفه‌لو و در بخش نمایش‌های صحنه‌ای «دست‌هایم کو مم حسن» به کارگردانی رضا کرمی‌زاده موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شدند.
هیئت ‌داوران بخش صحنه بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر پنج نمایش را به ترتیب اولویت جهت حمایت‌های مالی و اجرای عمومی به سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد روایت فتح معرفی کردند: ۱. نمایش «دست‌هایت کو مم حسن» به کارگردانی رضا کرمی‌زاده، ۲. نمایش «نامه‌هایی به دخترم سهراب» به کارگردانی علی حیدری، ۳. نمایش «غراب شیطان» به کارگردانی حسن سبحانی مینابی، ۴. نمایش «حال همه ما خوب است» به کارگردانی علیرضا همتیان و ۵. نمایش «تلاقی-گزارش یک واقعه از پیش اعلام‌نشده» به کارگردانی مهدی آشوغ.