kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
وزیر راه و شهر‌سازی:

حداکثر قیمت مسکن ملی متری 3/5 میلیون تومان

وزیر راه و شهر‌سازی حداکثر قیمت مسکن ملی به غیر از برخی کلانشهرها را متری 3/5 میلیون تومان اعلام کرد.

محمد اسلامی در حاشیه هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده در هتل پاسیان اوین در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که آیا مشخص نشدن قیمت قطعی مسکن ملی باعث بالا رفتن قیمت آن از سوی سازندگان نمی‌شود؟ اظهار کرد: قیمت مسکن ملی مشخص است و به هنگام انعقاد قرارداد با مردم اعلام می‌شود اما به صورت کلی حداکثر قیمت آنها متری ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان است که البته در کلانشهرها متفاوت بوده و قیمت مسکن ملی به هنگام عقد قرارداد با مردم مشخص می‌شود.
اسلامی ادامه داد: در اکثر قریب به اتفاق کلانشهرها نیز قیمت نباید بیشتر از 3/5 میلیون تومان باشد.
وزیر راه و شهر‌سازی همچنین درباره ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن گفت:‌ یکی از اهداف اصلی در این طرح شناسایی متقاضیان واقعی مسکن است تا بتوانیم زمین کافی در اختیار مردم قرار دهیم و آنها به خانه‌هایشان برسند.
وی بیان کرد: در این طرح به چند صورت عمل می‌کنیم آنهایی که زمین نداشته باشند در اختیارشان قرار می‌دهیم یا آنکه به شرکت‌های سازنده زمین می‌دهیم تا خودشان به صورت مستقیم با مردم وارد قرارداد شوند در شرایطی که مردم خودشان زمین دارند مانند بافت‌های فرسوده نیز به آنها پروانه ساخت رایگان و تسهیلات می‌دهیم که تاکنون ۲۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات اقدام کرده‌اند همچنین صندوق پس‌انداز یکم را به این طرح متصل کردیم و تاکنون ۳۴۰ هزار نفر در این
قالب قرار گرفته‌اند.
پرواز آنتونوف ۷۴ ممنوع نبود
اسلامی در پاسخ به سؤال ایسنا مبنی بر این‌که آیا رئیس‌جمهور در سال ۱۳۹۳ پرواز آنتونوف ۷۴ را ممنوع کرده بود یا خیر و این‌که پرواز این هواپیما با چه مجوزی صورت می‌گیرد؟ اظهار کرد: باید همه بدانیم مرجع ملی و بین‌المللی پرواز هر هواپیمایی در ایران سازمان هواپیمایی کشوری است و دیگر این‌که پرواز آنتونوف ۱۴۰ که پرونده آن بررسی و مشخص شده است با توجه به نبود درخواست از سوی مالک این هواپیما انجام نمی‌شود.
وزیر راه و شهر‌سازی افزود: آنتونوف ۷۴ نیز از گذشته تاکنون پرواز می‌کرده و هیچ‌گاه منع پروازی برایش صادر نشده است و افرادی که این مسئله را اعلام می‌کنند صلاحیتی در این زمینه ندارند.
وزیر راه و شهر‌سازی همچنین درباره مسکن مهر پردیس، گفت: با توجه به سرعت گرفتن ساخت مسکن مهر در این شهر طی این روزها باید شاهد تحویل ۲۰ هزار مسکن مهر پردیس به متقاضیان باشیم.
آغاز ثبت‌نام مسکن ملی در تهران از هفته آینده
همچنین معاون وزیر راه و شهر‌سازی گفت: فرآیند ثبت‌نام متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن در تمامی شهرهای جدید از جمله شهرهای اطراف تهران، هفت تا هشت روز دیگر آغاز می‌شود.
محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: زیرساخت‌ها و شرایط ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید فراهم شده و این روند را که قبلا تصور می‌کردیم اواخر آبان ماه باشد،
جلو‌انداخته‌ایم.