kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۴۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
استقبال دبیرکل حزب‌الله از آمادگی بدرالدین برای حمله به اسرائیل

نصرالله: با پیوستن یمن به جبهه مقاومت قدرت این جبهه دو چندان شد

دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به اعلام آمادگی دبیرکل انصارالله برای حمله به اسرائیل، اظهار داشت، با پیوستن یمن به جبهه مقاومت، قدرت این جبهه دو چندان شد.

«سید حسن نصرالله» که عصر دیروز به مناسبت روز شهید سخنرانی می‌کرد، از اظهارات اخیر «سید عبدالملک البدرالدین» که گفته بود اگر اسرائیل علیه یمنی‌ها دست به حمله بزند، انصارالله به آن پاسخ خواهد داد، استقبال کرد و گفت: موضع گیری سید عبدالملک بدرالدین، اعلام اضافه شدن عامل قدرت جدید، یعنی یمن، به محور مقاومت است. موضع او، تحول بسیار مهمی است و دشمن و فرزندان مقاومت از اهمیت آن آگاهی دارند. صدها هزار نفر ساعت‌ها در صنعا منتظر سخنرانی عبدالملک بدرالدین، که پیام مهم سیاسی را می‌خواست اعلام کند، در انتظار به سر می‌بردند. اهمیت موضع سید عبدالملک بدرالدین آن است که از زبان فرمانده‌ای بیان شد که پنج سال است با متجاوزان می‌جنگد.
روز شهید
  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دبیرکل حزب‌الله لبنان در ارتباط با روز شهید گفت: ما این روز را به مناسبت عملیات شهادت‌طلبانه «احمد قصیر» در سال 1988 که هلاکت بیش از 100 افسر و نظامی اسرائیلی در شهر «صور» را به دنبال داشت، گرامی می‌داریم. وی افزود: عملیات احمد قصیر، بزرگترین عملیات تا امروز در نبرد با دشمن صهیونیستی و مهم‌ترین عملیات در تاریخ مقاومت در برابر‌اشغالگران بوده است. دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: در روز شهید به یاد می‌آوریم (آریل) شارون چگونه در پی شکست ارتش وی پس از عملیات شهادت‌طلبانه احمد قصیر، تحقیر و ناامید شد.
وی افزود: شهدا ما را به زمان پیروزی‌ها و موفقیت‌ها رساندند و از آنها برای این اقدامات، تشکر می‌کنیم. یکی از دستاورد‌های شهدا آن بود که خطرات بزرگی را از کشور ما دور کرده‌اند، مانند آنچه که طی سال‌های گذشته در برابر حملات تروریستی شاهد بوده‌ایم. مهم‌ترین ویژگی شهدا آن است که اهل ایمان و باور بودند. شهدا در راه خدا و برای دفاع از مقدسات و مظلومان، جنگیدند.
عبور ایران از تحریم‌ها
سید مقاومت افزود: در چند ماه گذشته شاهد سایه جنگ آمریکا علیه ایران بودیم، اما امروز چنین احتمالی 99 درصد از بین رفته است. بعضی گروه‌های لبنانی منتظر جنگ‌افروزی آمریکا علیه ایران بودند، اما امروز وقوع چنین جنگی بسیار بعید است.
نصرالله افزود: تهدیدات آمریکا درباره جنگ علیه ایران پایان یافت و امروز ایران قوی‌تر شده است. ایران ایستاد و از دشواری تحریم‌ها عبور کرد.
وی گفت: ایستادگی ایران بعد از گذشت مدتی از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران، واضح و روشن بود؛ ایران ایستادگی کرد و این مرحله را پشت سرگذاشت. این بدان معنا نیست که ایران از دشواری‌ها رنج نمی‌برد، بلکه بر دشواری‌ها غلبه خواهد کرد.
نصرالله ادامه داد: امروز ناظران راهبردی در آمریکا و غرب و حتی در رژیم دشمن(صهیونیستی) مقاله‌هایی می‌نویسند و می‌گویند راهبرد ترامپ در ایران شکست خورده است.
ترامپ یک سال است که منتظر مکالمه تلفنی از طرف ایران است، اما هرگز چنین چیزی رخ نخواهد داد.
وی افزود: تنها چیزی که برای ترامپ اهمیت دارد، نفت، دلار و پول است، چیز دیگری اهمیت ندارد. در شرق فرات سوریه دیدیم که در یک لحظه هم‌پیمانانش که در کنارش جنگیده بودند، را رها کرد.
سید حسن نصرالله افزود: ترامپ در تصمیم عقب‌نشینی از شرق فرات تجدید نظر کرد و نیروهای آمریکایی را به خاطر چه چیزی نگه داشت؟ به خاطر میدان‌های نفت در شرق فرات. یعنی نفت همان چیزی است که از نظر ترامپ ارزش دارد نه اینکه مهم‌تر و با ارزش‌تر باشد بلکه این همان چیزی است که از نظر او ارزش دارد اما انسان حتی اگر هم‌پیمان و دوست باشد ترامپ هر لحظه به او پشت می‌کند و او را تنها می‌گذارد. نصرالله افزود: دونالد ترامپ با ارتش آمریکا مانند یک ارتش مزدور برخورد می‌کند.
حمایت از مبارزه با فساد در لبنان
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود، به مناسبت روز شهید گفت: هیچ کسی از این به بعد نمی‌تواند از فاسدان حمایت کند و این مسئله، تحول بزرگی در لبنان است. در تبلیغات انتخاباتی خود تاکید کردیم که در مبارزه با فساد مشارکت خواهیم کرد. مبارزه با فساد در درجه اول، به دستگاه قضایی و قضات سالم نیاز دارد،کسانی که تحت تاثیر فشارهای سیاسی قرار نگیرند. مبارزه با فساد همچنین مستلزم محاکمه‌های عادلانه و سازوکاری برای استرداد اموال غارت شده است. هیچ تردیدی نیست که قضات سالمی در لبنان وجود دارند.
نصرالله افزود: شورای عالی قضایی باید درباره مسئله مبارزه با فساد موضع‌گیری کند. از قضات می‌خواهم تا به شهدا اقتدا کنند و گام شجاعانه‌ای برای نجات کشور به دور از فشارها بردارند. به شورای عالی قضایی می‌گویم که اگر هر نوع پرونده فساد علیه هر یک از مسئولان حزب‌الله وجود داشت، ما از این فرد هیچ حمایتی نخواهیم کرد، فاسد مانند مزدور، هیچ دین و طایفه‌ای ندارد.
وی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا مانع از آن می‌شود که لبنان شرایط عادی پیدا کند و واشنگتن به دنبال تعمیق بحران اقتصادی در کشور است. بخش تولید در کشور ما در بدترین شرایط قرار دارد و اگر چرخ اقتصاد راه نیفتد، فرصت‌های شغلی ایجاد نخواهد شد.
دبیرکل حزب‌الله خطاب به «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا گفت: ایران فساد را وارد لبنان نکرد، کشور تو، فساد را وارد کرد و اگر در کشور (لبنان) افراد فاسد وجود دارند، آنها دوستان شما هستند.