kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳

آیا «شبکه‌های هوشمند» زندگی آینده بشر را تسخیر می‌کنند؟ ( فناوری اطلاعات)



  شرایط زندگی در جوامع شهری به گونه‌ای پیشرفته است که وابستگی افراد به استفاده روزانه از خدمات اینترنت و شبکه‌های محلی بیشتر و بیشتر می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری پلیس فتا، در آینده اگر برق بصورت ناگهانی قطع شود زندگی مدرن و وابسته به شبکه‌های هوشمند غیرقابل تحمل می‌شود. مردم زیادی در نواحی مختلف دنیا با تکنولوژی زندگی می‌کنند اینها همان‌هایی هستند که به شهرهای هوشمند معروف هستند و مناطقی که بدون تکنولوژی  زندگی می‌کنند تبدیل به پوسته‌ای پوچ از آنچه که هستند، می‌شوند.
زندگی روستایی درحال تبدیل به پدیده‌ای  جدید است که در گذشته وجود نداشت. محتمل است که تا سال ۲۰۵۰ ،۶۰ درصد جمعیت جهان  روبه  شهرها  بیاورند و زندگی کنند.
ممکن است در مورد اینترنت اشیاء که مربوط به تکنولوژی  هوشمند است شنیده باشید مانند. Amazon Alex در هرصورت  اینترنت اشیاء فراتر از یک علم  است. با اینترنت اشیاء امکان اتصال هر چیز وجود دارد حتی شهرها نیز به هم متصل می‌شوند. شهروندان اینترنت اشیاء را همه جا می‌توانند به کار می‌گیرند به طور مثال: اگر تعدادی چاله در خیابان باشد بصورت رایج مجبور به نگارش نامه یا تلفن به مرکز خدمات شهری هستید، اما در شهر هوشمند برنامه را در صفحه موبایل خود باز می‌کنید و مشکل را گزارش می‌کنید.
در شهرهای هوشمند، «سیستم بهسازی» اطلاع دارد که چه هنگام  سطل زباله‌ها نیازمند تخلیه و نظافت  هستند. سنسورها وظیفه‌ این گزارش را به عهده دارند. در این صورت تکنولوژی باعث بالاتر رفتن کیفیت زندگی در شهر هوشمند می‌شود. اما شهرهای هوشمند دارای نکات منفی نیز می‌باشند.
هر شهرهوشمند با به کارگیری سیستم یا پایگاه داده راه‌اندازی می‌شود و حاوی کوهی از اطلاعات می‌باشد و این فقط مثل  یک بازی ویدیوئی است و اینکه شرکت‌های تکنولوژی همه چیز را درباره شما می‌دانند یک موضوع واضح است بنابراین هرشهرهوشمند باید متعهد شود که در استفاده از اطلاعات شفافیت داشته باشد و بایستی به شهروندان متعهد شود که اطلاعاتشان را محفوظ نگه می‌دارد.
 به هرحال این مشکلات وهمانند آن مطمئناً در روند تکامل تکنولوژی وجود دارند.