kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۴۰۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸

اخبار کوتاه از فوتبال



  سرمربی تیم فوتبال ساحلی: مسئولان برگزاری
دوست داشتند اسپانیا قهرمان شود
عباس‌هاشم‌پور، سرمربی تیم فوتبال ساحلی کشورمان مدعی شد، مسئولان برگزاری مسابقات جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی تمایل به قهرمانی تیم اسپانیا داشته‌اند. ساحلی ‌بازان ایران شنبه شب با پیروزی 6 بر 3 مقابل اسپانیا برای سومین بار قهرمان جام بین قاره‌ای شدند و توانستند در کنار برزیل و روسیه به پرافتخارترین تیم تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شوند. ساحلی‌بازان برای رسیدن به این‌جام، از سد تیم‌های مکزیک، مصر، روسیه، امارات و اسپانیا گذشتند و از عنوان سال قبل خود دفاع کردند.
عباس‌هاشم‌پور بعد از بازگشت تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان به ایران به دنبال قهرمانی این تیم در رقابت‌های جام بین قاره‌ای، گفت: خدا را شکر که توانستیم به این مقام دست پیدا کنیم. جا دارد در اینجا از مهدی تاج و خانم پریا شهریاری به خاطر حمایت‌های‌شان تشکر کنم. ما قبل از اعزام به این مسابقات تدارک خوبی دیده بودیم و رقابت‌های المپیک ساحلی که در آن به مقام سوم دست پیدا کردیم کمک زیادی به آماده‌‌سازی تیم ملی ساحلی کرد. وی با تأکید بر اینکه سطح مسابقات جام بین قاره‌ای بالا بود، خاطر نشان کرد: حریفان ما در جام بین قاره‌ای تیم‌های قدری بودند. تیمی مثل روسیه را همه می‌شناسند. مصر هم شرایط خیلی خوبی داشت. امارات هم نسبت به دوره‌های قبل خیلی پیشرفت کرده بود. ما در بازی با این تیم دو بازیکن خیلی خوب‌مان اکبری و احمدزاده را به خاطر مصدومیت و بیماری از دست دادیم. جا دارد در اینجا تشکری هم از رئیس‌بیمارستان ایرانیان دبی داشته باشم که نهایت همکاری را با ما داشت. احمدزاده چهار ساعت در این بیمارستان بستری بود. در مورد تیم اسپانیا هم همه می‌دانند که مسئولان مسابقات اسپانیایی بودند و دوست داشتند این تیم قهرمان شود که با درخشش بازیکنان این اتفاق رخ نداد.هاشم‌پور در پایان راجع به پاداشی که مهدی تاج، رئیس‌فدراسیون فوتبال برای ملی‌پوشان ساحلی در نظر گرفته است، گفت: در این مورد آقای تاج صحبت‌هایی را قبل از رسیدن تیم به ایران مطرح کرد که از او تشکر می‌کنیم. حقیقتاً بازیکنان برای پاداش بازی نمی‌کنند، چرا که در این مورد به رئیس‌فدراسیون و حمایت‌هایش از فوتبال ساحلی اطمینان دارند. ما دنبال این هستیم که ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی بهتر در مسابقات پیش رو به موفقیت‌های‌مان ادامه دهیم.
پورموسوی:برای صعود به جام جهانی
 امکانات بیشتری لازم داریم
سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران گفت: اگر می‌خواهیم به جام جهانی جوانان راه پیدا کنیم باید با امکانات بیشتری کار کنیم.
سیروس پورموسوی پس از پایان بازی جوانان ایران مقابل امارات که به پیروزی ۲ بر صفر ملی‌پوشان کشورمان منجر شد اظهار داشت: از اینکه توانستیم با قدرت و سه پیروزی پیاپی صعود کنیم، خوشحال هستم و به شاگردانم افتخار می‌کنم. این اتفاق بزرگ را به مربیان تیم‌های پایه تبریک می‌گویم که بدون امکانات و فقط با عشق و علاقه کار می‌کنند.وی افزود: به خوبی می‌دانستیم تیم‌های نپال و قرقیزستان مقابل ایران دفاعی بازی می‌کنند و برای لحظه لحظه بازی مقابل رقبا برنامه داشتیم.سرمربی جوانان ایران خاطرنشان کرد: دوره قبل در همین مرحله حذف شده بودیم اما این‌بار با شایستگی و بهترین نتایج راهی مرحله نهایی شدیم.سرمربی جوانان ایران در پایان گفت: اگر می‌خواهیم به جام جهانی جوانان راه پیدا کنیم باید با امکانات بیشتری کار کنیم. تیم فوتبال جوانان ایران یکشنبه شب در سومین و آخرین دیدار خود در چارچوب مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا برای سرگروهی به مصاف تیم امارات رفت و در پایان موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر از سد حریف خود بگذرد و به مرحله نهایی صعود کند. جوانان ایران پیش از این تیم‌های قرقیزستان و نپال را با نتایج سه بر صفر و چهار بر صفر شکست داده بودند. مسابقات جام ملت‌های آسیا سال آینده با حضور 16 تیم در تاشکند برگزار می‌شود و 4 تیم برتر بازی‌ها راهی جام جهانی می‌شوند.
کالدرون: تا آذر با پرسپولیس راه می‌آیم
گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی تیم فوتبال پرسپولیس در حاشیه تمرین دیروز این تیم اظهار کرد: همه چیز خوب است و بعد از چند روز استراحت تمرینات را شروع کردیم و کامیابی‌نیا نیز بعد از شروع تمریناتش با تیم، ۷۰ درصد آماده است. چهار بازیکن از جوانان و تیم امید به تیم ما آمده‌اند. دوست دارم از جوانان استفاده کنم زیرا کیفیت لازم را دارند و می‌توانند در آینده برای پرسپولیس بدرخشند.کالدرون درباره اینکه پول وسایلی که برای تمرینات پرسپولیس خریده به او داده شده است یا نه گفت: من هنوز منتظر جواب باشگاه هستم. بعد از چهار روز برگشتیم و زمین هنوز مشکلات خود را دارد. وقتی زمین خوب نیست، شن می‌ریزند تا منافذ را پر کنند و سطح زمین صاف شود اما پول برای خرید شن هم وجود ندارد در حالی که فکر می‌کنم خیلی گران هم نباشد. او ادامه داد: ما یک زمین تمرین داریم که باید آن را خوب حفظ کنیم و این پروسه‌ای که به شما گفتم، بخشی از نگه‌داری زمین است. امیدوارم خیلی زودتر مسائل مالی حل شود. بعضی از بازیکنان باید مطالبات سال گذشته خود را بگیرند. می‌دانم مدیرعامل باشگاه در تلاش است و امیدوارم زودتر این مسائل حل شود. ما ۲۰ درصد از پرداخت اول را دریافت کردیم و ماه بعد قسط دوم باید پرداخت شود. من با شرایط باشگاه راه آمده‌ام و تلاشم را می‌کنم که بهترین نتایج را بگیریم. مدیریت باشگاه نیز به این شرایط آگاه است و تلاشش را در این راستا می‌کند. ما بدون بازیکن خارجی در حال رقابت هستیم و در رده‌های بالای جدول قرار داریم. کار ما قابل تقدیر است زیرا با تیم‌هایی رقابت می‌کنیم که بازیکنان خارجی خوب دارند.وی در پایان گفت: من تا آذر با باشگاه راه می‌آیم. وظیفه من این است که با باشگاه راه بیایم و کاری انجام دهم که تا دسامبر به باشگاه صدمه نرسد و جانم و زندگی‌ام را در این راه می‌گذارم. در آن زمان فرصت هست تا درباره شرایط باشگاه و خودم تصمیم بگیرم.
مورینیو: لیورپول قهرمان این فصل است
ژوزه مورینیو عنوان کرد لیورپول در این فصل قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را به دست می‌آورد. به گزارش دیلی میل، در ادامه دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس دو دیدار برگزار شد که در مهم‌ترین بازی‌ مرحله رفت، لیورپول در خانه به دیدار منچسترسیتی رفت و با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید.ژوزه مورینیو که به عنوان یکی از کارشناس‌ها برای این دیدار دعوت شده بود درباره اعلام نکردن پنالتی برای سیتی گفت: این چیزها من را درباره بازی ناراحت می‌کند. بازی خیلی خوب بود و نکات ویژه‌ای داشت که بهتر است درباره آن صحبت شود نه درباره این مسائل. من فکر می‌کنم همه می‌دانند الان لیورپول چه تیم قدرتمندی است. سیتی هم تیم خوبی است و بعید می‌دانم یک هفته درباره اتفاقات این دیدار‌گریه کنند. سیتی نباید به داوری اعتراض کند. آنها باید تمرکز زیادی روی جریان بازی کنند. روی گل اول من فکر می‌کنم تقصیر گوندوغان بود. جایگیری دی بروین را نیز دوست نداشتم. فضاها بین مدافعان سیتی زیاد بود. لیورپول در خط حمله بسیار تیم قدرتمندی بود و اگر من بودم سعی می‌کردم فضاهای بین مدافعان را کم‌تر کنم. آقای خاص در پایان گفت: من فکر می‌کنم اختلاف ۹ امتیازی لیورپول با سیتی بسیار زیاد است و لیورپول فقط الان باید کنترل کند تا بتواند پیش برود. یورگن دوست ندارد این حرف را بزند ولی من می‌گویم از نظر من لیورپول قهرمان است و پایان امیدهای سیتی برای قهرمانی بود.