kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۳۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
با اعلام حکم از سوی دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی

محکومان پرونده موسسه غیرمجاز «حافظ» و شرکت «مهر ماندگار ایلام» روانه زندان شدند

آراء محکومیت متهمان پرونده موسسه غیرمجاز «حافظ» و شرکت «مهر ماندگار» به آنها ابلاغ شد و محکومان برای اجراى حکم تحت الحفظ به واحد اجراى احکام دادسراى امور اقتصادى اعزام شدند.





به گزارش میزان، روز گذشته آرای محکومیت متهمان پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت مهر ماندگار ایلام از سوی شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به آنها ابلاغ شد.
براساس این گزارش، احکام محکومیت متهمان این پرونده به شرح زیر است:
«سید احسان اله میرزاباقرى برزى» به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادى کشور به تحمل سه سال حبس و رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.
«بهروز پورانى» به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادى کشور به تحمل سه سال حبس، رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم و در مورد اتهام مشارکت در کلاهبردارى با توجه به اصل رضایت محضرى شاکى و اینکه عمل فوق فاقد ارکان متشکله بزه کلاهبردارى بوده است، تبرئه گردید.
«هوتن یوسفیان» به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادى کشور به تحمل دو سال حبس، رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.
«محسن خوشبخت» به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادى کشور به تحمل دو سال حبس، رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.
«غلامرضا ارجمندى» به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادى کشور به تحمل سه سال حبس، رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.
«عدنان ملائی» به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادى کشور به تحمل دو سال حبس، رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.
«محمدحسین کریم زاده» به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادى کشور به تحمل دو سال حبس، رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.
«عباس شکربیگى» به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادى کشور به تحمل یکسال حبس، رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.
«على عزیزیان» به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادى کشور به تحمل 6 ماه حبس، رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.
«شهاب حسنى» به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادى کشور به تحمل دو و نیم سال حبس، رد مال و جزاى نقدى معادل دو برابر اموالى که از طریق مذکور به دست آورده، محکوم شده است.
سمیه بختیارى و تیمور ناصرى نیز تبرئه شدند.
گفتنی است، بر اساس نظریه بانک مرکزى جمهورى اسلامى ایران، مانده مبلغ سپرده مشتریان و مجموع سپرده‌هاى تودیعى نزد این موسسه به عنوان کلان محسوب نشده است.
این افراد علاوه بر محکومیت‌های فوق، از هرگونه خدمات دولتى به استناد تبصره چهار ماده دو قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادى کشور محکوم گردیدند.
همچنین با توجه به جرایم متعدد از طرف هیئت مدیره و ارکان شرکت مهر ماندگار ایلام که موجب ضرر و زیان عدیده‌اى به شرکت و اعضاى آن گردیده به نحوى که امکان ادامه فعالیت شرکت را غیرممکن نموده، دادگاه حکم به انحلال شرکت و رد مال و پرداخت سپرده‌هاى سپرده‌گذاران داده است.
گفتنی است، با توجه به قطعی بودن احکام صادره، محکومان بلافاصله برای اجراى حکم به واحد اجراى احکام دادسراى امور اقتصادى اعزام شدند.
متهمان این دو پرونده به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به واسطه وصول وجوه کلان و حیف و میل اموال مردم به ارزش ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان (موسسه غیرمجاز حافظ) و ۲۵ میلیارد تومان (شرکت مهر ماندگار) محاکمه شدند.