kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰

50 هزار میلیارد ریال برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافت

رئیس‌کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با همکاری مجلس و دولت ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافته است،



عبدالرضا عزیزی در همایش تجلیل از بازنشستگان شهرستان گچساران افزود: این میزان اعتبار برای عملی شدن طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشور اختصاص یافته است و کمتر از بودجه مورد نیاز برای اجرای این طرح است.
وی اظهار داشت: دولت ابتدا یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری برای تحقق این امر پیش‌بینی کرده بود و با تلاش مجلس به بیش از سه برابر افزایش یافته است. او عنوان کرد: به دلیل اینکه وارد کردن فشار بر دولت برای تامین اعتبار باعث چاپ اسکناس و در نهایت افزایش تورم می‌شود گفت: مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند بیشتر از این برای تامین بودجه همسان سازی حقوق بازنشستگان دولتمردان را تحت فشار قرار دهد و به دنبال راهکارهای منطقی‌تری است. عزیزی با بیان اینکه در سال‌های اخیر حقوق بازنشستگان به‌طور چشمگیری افزایش یافته است گفت: با این وجود حقوق برخی از بازنشستگان متناسب با تورم و حداقل مخارج مورد نیاز آنان نیست. وی اظهار داشت: بهره‌مند شدن بازنشستگان از مزایایی مانند خرید جهیزیه، تسهیلات بانکی مسکن و ازدواج بدون سپرده گذاری از برنامه‌های امیدبخش برای بهبود معیشت بازنشستگان است که در لایحه خدمات کشوری برای آن اعتبار پیش‌بینی شده است. رئیس ‌کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: تعیین حقوق بازنشستگان به میزان ۹۰درصد شاغلان در کمیسیون مدیریت قانون خدمات کشوری تصویب شده است. وی گفت: تعیین سقف پرداخت  حقوق مستمر به میزان هفت و غیر‌مستمر به میزان ۱۴ برابر از دیگر مصوبات این کمیسیون است و بر‌اساس این مصوبه در صورتی که حداقل حقوق شرکت با دستگاه اجرایی ۲۰ میلیون ریال است جداکثر حقوق پرداختی ۲۸۰ میلیون ریال خواهد بود.