kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۳۳۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸

حوادث کوتاه از کشور


    
    سرقت اینترنتی
زاهدان – خبرنگار کیهان: سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروند زاهدانی خبر داد.
سرهنگ دوم مرتضی بزی گفت: در پی وصول شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ ۲۶ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرارگرفت. او افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و انجام تحقیقات اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا استان، مشخص شد مبلغ کسر شده از حساب بانکی شاکی طی چند مرحله و به صورت اینترنتی برداشت شده که پس از انجام اقدامات پلیسی نهایتا متهم که خواهر همسر شاکی بود شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی به این پلیس احضار شد. وی در خصوص انگیزه متهمه از این اقدام گفت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که او برای صاف کردن طلب‌های مالی که ادعا می‌کرد، از همسر خواهر خود داشته، دست به این اقدام زده است.
قاچاق سوخت
کیش – خبرنگار کیهان : فرمانده نیروی انتظامی کیش و پایگاه دریابانی کیش از کشف 44 هزارلیتر سوخت قاچاق در مسیر دریایی این جزیره خبر داد. سرهنگ علی اصغر جمالی ، گفت: در اجرای طرح یکروزه برخورد و مبارزه با قاچاق سوخت، نیرو‌های پایگاه دریابانی کیش در حین کنترل  نوار مرزی  سه فروند لنج باری حامل قاچاق سوخت را که در حال گذر به سمت مرز دریایی بودند ، شناسایی کردند. وی افزود: پس از شناسایی و توقیف لنج‌ها  در بازرسی از این سه شناور موفق شدند ۴۴ هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط کنند که پس طی مراحل قانونی پرونده با دستگیری ۱۳ خدمه تشکیل  و تحویل مقام قضائی در دادگستری کیش شد.
کشف هروئین
همدان – خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان گفت: یک محموله 20 کیلوگرمی هروئین طی عملیاتی در ورودی شهرستان فامنین کشف و ضبط شد.
سرهنگ هادی قزوینه ، اظهار کرد: این محوله با یک خودرو از سمت استانهای مرکزی به همدان می‌آمد که طی عملیاتی با اشراف اطلاعاتی نیروی انتظامی، منجر به دستگیری یک نفر راننده و توقیف یک دستگاه خودروی پژو شد. وی از شناسایی تحویل‌ گیرنده این محموله مواد مخدر خبر داد و افزود: دستگیری این فرد نیز در دستور کار بوده و بزودی انجام خواهد شد.
قاچاق گوشت
تبریز – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از کشف و ضبط گوشت منجمد قاچاق در سلماس خبر داد.
سرتیپ مسعود خرم‌ نیا ، افزود: ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی رختار سلماس حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو یخچال‌دار در محور سلماس - تبریز مشکوک شده و آن را توقیف کردند.
وی اضافه کرد: در بازرسی ماموران انتظامی از این کامیون، چهار هزار و ۳۹۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاقد مجوز گمرکی و قاچاق کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر  و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد. خرم نیا افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.
دندانپزشک قلابی
بابل – خبرنگار کیهان: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل از به دام افتادن دندانپزشک قلابی در این شهرستان خبر داد.
سید مصطفی قاسم‌زاده ، گفت: این فرد، مرد حدودا ۳۵ ساله‌ای است که در این شهرستان فعالیت غیر مجاز داشت که دستگیر شد.
وی تصریح کرد: این فرد در کمربندی غربی بابل مطب دندانپزشکی داشت و بیماران را ویزیت می‌کرد. معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های به‌عمل آمده با دادستان عمومی و انقلاب بابل و تیم نظارت نتایج کارشناس مسئول نظارت بر دندانپزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل محل کار  این فرد پلمب و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.
توقیف تریلی نفتکش
یزد – خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس آگاهی استان یزد از توقیف یک دستگاه تریلی نفتکش و کشف 32 هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.
 سرهنگ «محمدرضا حناساب» گفت: ماموران هنگام کنترل خودروها به یک دستگاه نفتکش ولوو که از مرکز کشور عازم زاهدان بود مشکوک شده و در بازرسی از این نفتکش 32 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.
وی ضمن اشاره به دستگیری یک متهم در این خصوص ، افزود: کارشناسان ارزش این محموله سوختی را دو میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.
دستگیری قاتل فراری
سرویس شهرستانها: سرپرست پلیس آگاهی استان فارس گفت: فردی که چهار نفر از اعضای یک خانواده را در شهرستان مهر به قتل رسانده بود با تلاش کارآگاهان پلیس دستگیر شد. سرهنگ «حبیبی» به وقوع چهار فقره قتل خانوادگی در شهرستان مهر در 17 مهرماه اشاره کرد و اظهارداشت: کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و نیز سرنخ‌های موجود مخفیگاه قاتل فراری را در یکی از محلات این شهر شناسایی و این متهم را طی عملیات پلیسی دستگیر کردند.
وی افزود: برای بررسی علت و انگیزه قتل، باهماهنگی دستگاه قضائی فرد قاتل در اختیار پلیس قرارگرفته است.
عاملان شهادت سرهنگ بهروزی دستگیر شدند
سرویس شهرستانها: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس از دستگیری دو عامل به شهادت رساندن سرهنگ عباس بهروزی طی عملیات پلیسی خبرداد.  سرهنگ «محمدی» اظهارداشت: پس از وقوع این حادثه، شناسایی و دستگیری عاملان آن در دستور کار پلیس قرار گرفت که با تلاش‌های شبانه روزی کارآگاهان و نیز انجام اقدامات اطلاعاتی و شگردهای پلیسی، دو متهم این پرونده شناسایی شدند. وی افزود: طی یک عملیات پلیسی، این دو متهم در مخفیگاهشان در شیراز دستگیر شدند.
گفتنی است، 30 تیرماه، سرهنگ «عباس بهروزی» یکی از کارکنان پلیس استان فارس هنگام عزیمت به محل کار در مقابل منزلش مورد سوء قصد و اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت رسید.
دستگیری قاچاقچی ارز
یزد – خبرگزاری صدا و سیما: سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات یزد یکی از قاچاقچیان ارز را که در خرید و فروش و صدور حواله‌های ارزی غیرمجاز فعالیت می‌کرد، دستگیر کردند. متهم این پرونده بدون رعایت قوانین و مقررات بانکی کشور و همچنین بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی، اقدام به «خرید و فروش ارز» و «صدور حوالجات ارزی» به صورت مخفیانه کرده است؛ وی در بازه زمانی دو سال با سوء استفاده از حساب‌های بانکی اعضای خانواده خود، مرتکب قاچاق ارز به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیارد ریال شده است.
در جریان بازرسی از منزل این متهم مقادیر قابل توجهی ارز خارجی شامل «دلار، یورو، پوند، دینار، بات تایلند، یوان چین، لیر ترکیه و منات آذربایجان» به همراه دستگاه تست ارز و همچنین چند دستگاه پوز کشف و ضبط شد.