kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶

استعفای ناگهانی 17 وزیر نپالی همزمان با دیالیز نخست‌وزیر این کشور!

به دنبال جنجال‌ها درباره وضعیت جسمی نخست‌وزیر نپال و دیالیز شدن او، ۱۷ وزیر کابینه این کشور در اقدامی سؤال‌برانگیز از سمت خود استعفا دادند.



جمهوری فدرال دموکراتیک نپال که در همسایگی هند و چین قرار دارد، جمعیتی حدوداً 30 میلیونی و هندو مسلک دارد و همواره در حاشیه اخبار جهان است، اما با این اقدام عجیب، که بی‌توضیح هم مانده، این کشور به میانه میدان خبرها کشیده شده است.
 به نوشته شبکه «اِنی» هند، 17 تن از وزرای عضو کابینه نپال استعفای خود را به «کادگا پراساد شارما اولی» نخست‌وزیر این کشور تقدیم کردند، استعفایی که از ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) رسماً اجرا می‌شود. بنابر گزارش این رسانه هندی، اقدام بی‌سابقه این وزرای عضو کابینه در شرایطی صورت گرفته که انتقادها از کابینه نپال و همچنین جنجال‌ها درباره وضعیت جسمانی نخست‌وزیر این کشور بالا گرفته است.
یکی از این ۱۷ وزیر مستعفی که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرده: «ما استعفای خود را به نخست‌وزیر تقدیم کردیم. او روز شنبه (دیروز) با همه ما تماس گرفت و خواستار استعفای ما شد. به درخواست او ما از منصبمان استعفا دادیم». اما عضو ارشد دفتر نخست‌وزیری نپال، ضمن رد این اظهارات، از اظهارنظر بیشتر درباره این موضوع امتناع کرده است.
برخی رسانه‌ها با‌اشاره به تحولات جاری در نپال، از احتمال دست زدن نخست‌وزیر به تغییرات گسترده در کابینه این کشور خبر داده‌اند که البته با توجه به وضعیت جسمانی او این تحلیل نیز با ابهام‌ رو‌به‌رو است.