kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷

یورش جدایی‌طلبان به اداره پلیس اسپانیا معترضان خواستار آزادی رهبرانشان هستند

یک روز پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی در اسپانیا، هزاران تن از جدایی‌طلبان کاتالونیا در «بارسلون» دست به راهپیمایی زدند و با یورش به مقر پلیس خواستار آزادی رهبران جدایی‌طلب شدند.


سرویس خارجی-

گروه «سونامی دموکراتیک» که یک گروه معترض کاتالونیایی است، هدف از برگزاری این راهپیمایی اعتراضی را مجبور کردن دولت اسپانیا برای پاسخ دادن به حکم حبس ۹ رهبر جدایی طلب اعلام کرده است. این گروه که می‌گوید حامی اقدامات «غیرخشونت‌آمیز» است، از حامیانش خواسته بود تا در سراسر منطقه دست به راهپیمایی بزنند و اگر سیاستمداران اسپانیایی از همکاری با جدایی‌طلبان امتناع کنند، راهپیمایی‌های بیشتری انجام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، در یک درخواست راهپیمایی دیگر از سوی گروهی موسوم به CDR، صدها نفر از معترضان تلاش کردند تا وارد مقر پلیس اسپانیا شوند اما این اقدام از سوی پلیس متوقف شد. همچنین اقداماتی چون پرتاب تخم مرغ و سایر‌اشیا به سوی پلیس و تلاش برای مسدود کردن راه‌ها با سطل‌های زباله از سوی معترضان گزارش شده است.
باید افزود که مادرید ۲۵۰۰ افسر پلیس دیگر را برای پشتیبانی پلیس منطقه‌ای کاتالونیا مستقر کرده است، که ممکن است به تحریک بیشتر معترضان بیانجامد. اسپانیا سال‌هاست با بحران جدایی طلبان مواجه است و بحران اقتصادی بر شدت این بحران افزوده است.