kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۳۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
تایید صلاحیت 6 نامزد برای انتخابات فدراسیون والیبال

داوری برگشت، داورزنی استعفا نکرد وزارت ورزش دست روی دست گذاشته است؟!




سرویس ورزشی-
در فاصله چند روز تا برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال، کماکان بر ابهامات این انتخابات افزوده می‌شود.
بالاخره پس از چند روز انتظار، دیروز اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات فدراسیون والیبال اعلام شد. بر اساس اعلام معاونت قهرمانی، بعد از بررسی‌های بعمل آمده توسط مراجع ذیصلاح نظارتی، تاکنون اسامی آقایان محمود افشار دوست، محمدرضا رشیدی، محمدرضا داورزنی، احمد سعادتمند، افشین داوری و امیر حسین منظمی برای حضور درانتخابات ریاست فدراسیون والیبال مورد تأیید قرار گرفته‌اند.
بر اساس این گزارش دفتر امور مجامع معاونت قهرمانی از فتاحی دبیر برگزاری مجمع عمومی و انتخاباتی فدراسیون والیبال خواسته است نسبت به دعوت از کاندیداها برای شرکت در انتخابات اقدام لازم مبذول شود. ضمناً اسامی سایر نامزدها در صورت اعلام مراجع ذیصلاح متعاقباً به لیست اضافه می‌گردد.
اعلام اسامی کاندیداهای انتخابات
در بین نامزدهایی که از قبل ثبت‌نام کرده بودند فعلا خبری از تایید صلاحیت بهنام محمودی نیست. نام افشین داوری هم در حالی در فهرست اعلام شده از سوی وزارت ورزش وجود دارد که بعد از ثبت‌نام وی اعلام شد وزیر با حضور داوری در انتخابات مخالفت کرده است.
افشین داوری که بعد از کنار رفتن احمد ضیایی از ریاست فدراسیون والیبال سرپرستی این فدراسیون را عهده‌دار شد، در آخرین روز تعیین شده برای نام نویسی از کاندیداها اقدام به ثبت‌نام کرد و همزمان استعفای خود را از سرپرستی هم اعلام کرد.
ورود داوری به انتخابات فدراسیون والیبال و استعفای وی اما با مخالفت وزیر ورزش مواجه شد. بدین ترتیب نام داوری از فهرست کاندیداهای فدراسیون والیبال خارج شد. حتی شخص افشین داوری در گفت‌وگویی که با پایگاه خبری وزارت ورزش داشت، این موضوع را اعلام کرد که از نامزدی در انتخابات فدراسیون والیبال کناره‌گیری کرده است.
با همه اینها اما نام افشین داوری در فهرست کاندیداهای مورد تایید وزارت ورزش است و مسئولان این وزارتخانه از این موضوع حمایت هم می‌کنند.
اسبقیان: داوری مشکلی برای انتخابات ندارد
سید محمدشروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد دلیل این موضوع گفت: افشین داوری جزو افرادی بود که برای حضور در انتخابات فدراسیون والیبال نام نویسی کرد. ما هم طبق روال قانونی پرونده وی را برای بررسی و تایید صلاحیت در اختیار مراجع ذی صلاح قرار‌دادیم.
«به دلیل مخالفت وزیر ورزش با استعفای داوری، نام او از فهرست کاندیداها خارج شده بود و اصلا قرار نبود در انتخابات شرکت داشته باشد. چطور تایید صلاحیت شده است؟» وی در پاسخ به این پرسش گفت: شما به دنبال پاسخ من هستید یا توضیحات خود! من به عنوان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در مورد بودن با نبودن فردی میان کاندیداها و استعفای آنها تصمیم نمی‌گیرم. نام او در میان کاندیداها بود و بنده همچون دیگر کاندیداها، پرونده وی را در جریان قرار‌دادم.
مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها تاکید کرد که افشین داوری هیچ مشکلی ندارد و می‌تواند به عنوان یک کاندیدای تایید صلاحیت شده در انتخابات ۲۹ آبان ماه فدراسیون والیبال شرکت کند!
ابهام در مدرک تحصیلی داورزنی
تمام اخبار عجیب و غریب درباره انتخابات فدارسیون والیبال تنها مختص به افشین داوری نیست، دیروز خبرگزاری فارس در گزارشی ابهاماتی را درباره مدرک دکترای محمدرضا داورزنی مطرح کرد. در قسمتی از این گزارش آمده بود: « داورزنی در زمان ثبت‌نام برای حضور در انتخابات فدراسیون والیبال هیچ مدرک تحصیلی ارائه نکرده؛ اگرچه در این زمینه به سبقه مدیریتی خود استناد کرده چرا که قانون می‌گوید مدیران حاضر در فدراسیون‌ها اعم از رئیس، نایب‌رئیس‌و دبیرکل که پیش از این دارای سمت در بدنه فدراسیون‌ها بوده‌اند، نیاز به ارائه مدارک به هنگام ثبت‌نام برای دوره بعدی ندارند.
داورزنی نیز به همین قانون استناد کرده‌اما ابهام در مدرکیست که در همان ابتدای حضورش ارائه داده و بر طبق آن خود را دکتر معرفی کرده. این در حالیست که در حکم کارگزینی داورزنی در وزارت ورزش و جوانان، مدرک تحصیلی او کارشناسی ارشد ذکر شده؛ نه دکتری.
مدارک سوابق تحصیلی داورزنی نشان می‌دهد در سال 90 از دانشگاه American university of London دکترای مدیریت منابع انسانی خود را دریافت کرده است. از همین رو به وی عنوان «دکتر» اطلاق می‌شود. اما ابهام اصلی اینجاست؛ اگر داورزنی مدرک دکترا دارد، چرا در حکم کارگزینی جدید مربوط به سال 98 که توسط ژاله فرامرزیان به امضا رسیده، این مدرک ذکر نشده است؟
داورزنی قبل از ثبت‌نامش برای ریاست والیبال اعلام کرده بود استعفای خود را به وزارت ورزش ارائه می‌کند اما بعد از ثبت‌نام در این خصوص چرخشی 180 درجه‌ای داشت و مدعی شد تا روز برگزاری انتخابات در پست معاونت حضور خواهد داشت چرا که کاندیداتوری هیچ منافات قانونی با پست معاونت وزیر ندارد. حتی برخی از منابع اعلام کردند این استعفا به وزیر ورزش ارائه شده اما هنوز با آن موافقت نشده تا فشارها از روی داورزنی برداشته شود اما اکنون این ابهام نیز وجود دارد که ریشه انفعال وزیر ورزش درباره داورزنی چیست؟ چرا بایستی اعتبار و ساختار اجرایی وزارت ورزش و وزیر، هزینه اجرایی شدن پروژه «بازگشت داورزنی به والیبال» شود؟ و...
در چنین فضای پرابهام و شائبه برانگیزی، تقدیر والیبال کشور تا چند روز دیگر مشخص خواهد شد اما نگرانی‌ها هر روز جدی‌تر و دامنه دارتر می‌شود. آیا داورزنی که حضور دوباره اش در این فدراسیون با بحران مشروعیت مواجه است و حتی وزیر ورزش را هم زیر سؤال برده، می‌تواند بر مسند ریاست بنشیند و این ورزش را به درستی اداره کند؟»