kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲

خواندنی از ورزش ایران



*در ادامه رقابت‌های تیراندازی قهرمانی آسیا، در تفنگ سه وضعیت مهیار صداقت راهی فینال شد. صداقت در این ماده با عنوان پنجمی به کار خود پایان داد و سهمیه المپیک گرفت. در این مسابقات پیش از این‌هانیه رستمیان و فاطمه کرم‌زاده سهمیه گرفته بودند. براین اساس تعداد سهمیه‌های تیراندازی به 5 رسید.در تفنگ سه وضعیت ورزشکارانی از کره، چین و هند اول تا سوم شدند.
*سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته ایران، حسن روحانی را به عنوان دستیار جدید خود معرفی کرد.
*تورج ملک محمدی دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی در ارتباط با رسیدگی به وضعیت میثم زارع-دارنده مدال‌های برنز نوجوانان جهان و نقره نوجوانان آسیا ۲۰۱۷ که چند روز پیش بر اثر واژگونی وسیله نقلیه‌اش دچار ضایعه نخاعی شد، اظهار کرد: پس از اطلاع نسبت به این مسئله رئیس‌فدراسیون پزشکی ورزشی دستورات لازم را جهت رسیدگی به وضعیت کشتی‌گیر ایرانی که دچار ضایعه نخاعی شده است صادر کرد و از مسئولان این فدراسیون و هیئت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه دستور داد تا به وضعیت میثم زارع رسیدگی کنند.وی با بیان اینکه پس از عیادت صورت گرفته قرار است این کشتی‌گیر جهت معاینه در اسرع وقت به تهران منتقل شود، گفت: در قالب کمیته درمان به وضعیت میثم زارع رسیدگی خواهد شد و در وهله اول بهبود وضعیت ضایعه نخاعی و پس از آن بازگشت هرچه سریع‌تر وی به میادین در دستور کار خواهد بود.ملک‌محمدی افزود: پس از انتقال این ورزشکار به تهران و انجام معاینه اولیه توسط فوق تخصص در رابطه با وضعیت درمانی تصمیم‌گیری خواهد شد و مرحله به مرحله کار را پیش خواهیم برد. همچنین با دستور سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با حضور در روستای طاهر آباد،ضمن قول مساعد به خانواده کشتی‌گیر مصدوم کنگاوری جهت حمایت و پیگیری روند درمان مبلغ یکصد میلیون ریال به خانواده این کشتی‌گیر اهدا نمود.
*با اعلام تایید صلاحیت محمدرضا داورزنی برای حضور در انتخابات فدراسیون والیبال، انتخاب جانشین وی در معاونت ورزش قهرمانی به اصلی‌ترین سوژه این بخش تبدیل شده است. در این میان دیروز خبرگزاری مهر اعلام کرد داورزنی برای جانشینی خودش در این مسئولیت، علی رغبتی از مدیران باسابقه وزارت ورزش که در حال حاضر عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس است را به مسعود سلطانی فر پیشنهاد داده است اما وزیر ورزش هنوز تصمیمی در مورد وی نگرفته است.