kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۲۹۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱

بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق پیوست



بندرعباس- خبرنگار کیهان:
شهردار بندرعباس از پیوستن این شهر به شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو خبر داد.
عباس امینی‌زاده اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیر شهر بندرعباس اکنون این شهر به شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو پیوست.
وی با اشاره به تلاش شهرداری در راستای دستیابی به این هدف، افزود: بندرعباس از زمان اعلام فراخوان به عنوان یکی از 22 شهر ایران متقاضی پیوستن به این شبکه مهم جهانی بود و با تلاش صورت‌گرفته در راستای معرفی صحیح، نظر کارشناسان و هیئت تصمیم‌گیرنده یونسکو جلب شد.
شهردار بندرعباس از ایجاد یک مدیریت ویژه جهت پیگیری این مسئله، کمک به راه‌اندازی و رونق‌بخشی مشاغل خرد مرتبط با حوزه موردنظر و تهیه و ارسال مستندات لازم به عنوان بخشی از اقدامات صورت‌گرفته در این زمینه یاد کرد.
وی ادامه داد: اکنون بندرعباس در زمینه هنرهای بومی و محلی (فولکلور)، به جمع شهرهای خلاق جهان پیوسته و باید برای تداوم این عضویت، براساس برنامه منظم و کارشناسی تدوین شده حرکت کنیم.
وی تأکید کرد: معرفی ظرفیت هنرهای بومی و محلی بندرعباس در سطح کشور و دنیا به منظور جذب گردشگر خارجی، یکی از مهم‌ترین هدف‌های پیوستن به شبکه جهانی شهرهای خلاق است.
امینی‌زاده تسهیل‌گری در رونق‌بخشی هرچه بیشتر کسب و کارهای مرتبط با فرهنگ و هنر، صنایع دستی، پوشش و موسیقی را از دیگر اهداف مهم این حرکت جهانی دانست.