kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱

۷۰ هزار طرح روستایی در کشور در حال اجرا است



 مدیرکل امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد رئیس‌جمهوری گفت: ۷۰ هزار طرح روستایی با ۷۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان‌های کشور در حال اجرا است.
علیرضا نخعی افزود: نظارت بر پیشرفت کمی و کیفی این طرح‌ها نیازمند تشکیل شبکه نظارت است که این شبکه در همه استان‌ها تشکیل شده است.
وی ادامه داد: با تشکیل شبکه نظارت ملی سالانه یک هزار طرح از مجموع ۷۰ هزار طرح روستایی در حال اجرا مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌گیرد و با فعال شدن شبکه‌های نظارت استانی این تعداد طرح به ۵ هزار طرح افزایش یافته است.
نخعی، تشکیل شبکه‌های نظارت شهرستانی را از دیگر حلقه‌های شبکه نظارت روستایی در کشور عنوان کرد و گفت: به سبب محدودیت نیروی انسانی در شبکه‌های استانی، ظرفیت شهرستان‌ها نیز به این حلقه اضافه شده و طبق دستورالعمل این شبکه بایستی در همه مناطق کشور فعال شود.
مدیرکل امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: هم اینک یک هزار و ۵۰۰ نفر در شبکه ملی نظارت روستایی مشغول فعالیت هستند که امید می‌رود در آینده تمامی افراد عضو این شبکه از نیروهای فنی متخصص انتخاب شوند.
نخعی، نظارت سالانه بر ۲۰ هزار طرح روستایی را از اهداف شبکه نظارت روستایی برشمرد و گفت: از آنجا که نیمی از طرح‌های درحال اجرای روستایی کشور بدون اعتبار هستند می‌توان با نیروی انسانی فعال در این شبکه بر بخش زیادی از طرح‌ها نظارت کرد.
وی با بیان اینکه طرح‌های روستایی بر اساس ۱۱ شاخص ارزیابی و در سامانه مربوطه بارگذاری می‌شود، اظهار داشت: ماهیت نظارت شبکه، ارشادی است و این شبکه حق دخالت و یا توقف طرح‌ها را ندارد بلکه تنها مسئولیت گردآوری اطلاعات و ارزیابی وضعیت طرح‌ها را بر عهده دارد.