kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۲۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱
دادستان قم:

طرح مقابله با مظاهر بی‌حجابی در اماکن عمومی قم اجرا می‌شود




دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: طرح مقابله با مظاهر فساد به‌صورت مستمر در خیابان‌ها، بازارچه‌ها، بوستان‌ها، پارک‌ها و اماکن عمومی قم اجرایی می‌شود.
حجت‌الاسلام حسن غریب اظهار کرد: دستگاه قضایی با تمام توان با معضلات و آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب مقابله می‌کند.
وی ادامه داد: باید از آمران به معروف با تمام توان حمایت شود و این مسئله عزم عمومی مدیران و مردم را می‌طلبد.
غریب خاطرنشان کرد: افراد بی‌حجاب اگر احساس بی‌کسی و دلسردی کنند و بدانند که حامی ندارند، مسیر خود را تغییر خواهند داد و در این مسیر مطالبه عموم افراد جامعه نیز لازم و اثرگذار است.
رئیس‌کل دادگستری استان قم نیز در این جلسه گفت: دادگستری قم آمادگی دارد با هرگونه مظاهر فساد در قم مقابله کند و در این مسیر هرگونه هجمه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره را می‌پذیرد و بدون توجه به حواشی وظیفه خود را انجام خواهد داد.
حجت‌الاسلام‌ علی مظفری بیان کرد: در موضوع عفاف و حجاب به علت کم‌کاری‌ها امروز شاهد برخی بی‌حیایی و بی‌حجابی‌ها در سطح کشور به‌ویژه قم هستیم.
وی اضافه کرد: با توجه به نبود عملکردهای جدی متاسفانه برای عده‌ای این باور پیش‌آمده است که در حاکمیت اراده جدی برای مقابله با بی‌حجابی وجود ندارد.
رئیس‌دادگستری استان قم گفت: برخی افراد و گروه‌ها بنا دارند چهره قم را مخدوش کنند و به دنبال ترویج مظاهر فساد در شهر هستند و در این راستا برنامه‌هایی را نیز پیش‌بینی کرده‌اند درحالی‌که اراده جدی مقابله با این افراد و برنامه‌ها در دستگاه قضایی وجود دارد.
مظفری خاطرنشان کرد: برخورد جدی و شدید با مظاهر فساد در جامعه همچون بی‌حجابی، بی‌حیایی، روزه‌خواری علنی و حرمت‌شکنی‌ها ضروری است و این موضوع جزو اولویت‌های دادگستری و دستگاه قضایی است.