kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱
استاندار لرستان:

مردم از پروژه‌های افتتاح شده ناراضی‌اند




خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
استاندار لرستان گفت: متأسفانه به دلیل کوتاهی ستادها در اجراء؛ طرح‌ها را زمانی به مردم تحویل می‌دهیم که موجب نارضایتی آنان می‌شود.
سیدموسی خادمی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان از عدم تسریع در اجرای پروژه‌ها انتقاد کرد و گفت: هم هزینه می‌کنیم و هم وقت می‌گذاریم تا مشکلات مردم حل شود، اما نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.
وی با اشاره به عملیات بازسازی جاده خرم‌آباد- پلدختر، گفت: مرحله اول این پروژه با 250 میلیارد تومان قرارداد منعقد شده که در حال حاضر 45 میلیارد تومان از این میزان اعتبار اختصاص یافته است.
وی گفت: 250 میلیارد تومان مذکور از طریق فاینانس و ماده 56 برای بازسازی جاده سیل زده خرم‌آباد- پلدختر تصویب شده که بانک‌های سپه و ملی در قالب فاینانس هر یک به ترتیب 150 و 100 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص می‌دهند.
استاندار اعلام کرد: همچنین معادل این رقم نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تقبل شده و در صورت پرداخت اعتبارات اختصاص یافته، کار بازسازی این جاده در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکمیل می‌شود.
وی با بیان اینکه بازسازی جاده خرم‌آباد- پلدختر 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: احداث جاده جدید هشت کیلومتر تونل دارد که ساخت آن هزینه‌بر است. بنابراین باید اعتبارات تصویب شده، هر چه زودتر تخصیص یابد چرا که جاده فعلی در حد تردد محلی است.
استاندار لرستان تأمین آب آشامیدنی و راه روستایی، احداث دیواره ساحلی و لایروبی رودخانه‌ها را از مشکلات اصلی مناطق سیل‌زده برشمرد و افزود: اعتبارات جدید برای استان به دولت پیشنهاد شده که مورد موافقت قرار گرفته است.
وی ادامه داد به تازگی 114 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های کشاورزی مناطق سیل‌زده شامل ایستگاه‌های پمپاژ و جاده‌های بین مزارع مصوب شده و لرستان در خصوص مبادله موافقت‌نامه و قراردادهای بازسازی سیل رتبه نخست را دارد.