kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰

تجمع دانشجویان مقابل سفارت فرانسه در حمایت از جنبش ضدسرمایه‌داری جلیقه‌زردها

جمعی از دانشجویان در حمایت از جنبش ضدسرمایه‌داری جلیقه‌زردها و در اعتراض به خشونت و برخورد دولت فرانسه با مردم، مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند.

به گزارش فارس، برخی از دانشجویان در این تجمع با پوشیدن جلیقه‌های زردرنگ، اعتراض خود را به برخورد دولت فرانسه با مردم این کشور نشان داده و با در دست داشتن دست‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی این اقدام را محکوم کردند.
بر اساس این گزارش، دانشجویان تراکت‌هایی با محتوا و مضامین «دموکراسی دولت فرانسه = سرکوب ظالمانه»، «ماکرون مجرم حقوق بشر»، «حقوق بشر یا حقوق سرمایه‌داران»، «دولت فرانسه ناقض حقوق بشر»، «یک سال مقاومت در برابر سرمایه‌داری» و «مرگ بر سرمایه‌داری» در دست داشتند.
دانشجوبان با سر دادن  «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مکرون جنایت می‌کند، ترامپ حمایت می‌کند» انزجار خود را به سیاست‌های خصمانه مستکبران نشان دادند.
تجمع‌کنندگان همچنین با قرائت بیانیه‌ای که به زبان فارسی و فرانسوی قرائت شد، از سفیر فرانسه خواستند تا صدای دانشجوبان ایرانی در حمایت از جلیقه‌زردها را به حاکمان فرانسه برسانند.
در این تجمع، نمایشی به صورت نمادین از برخورد پلیس فرانسه با جلیقه‌زردها توسط دانشجویان اجرا شد.
بدعهدی اروپا و آمریکا در برجام، اتفاقات اخیر دربارهFATF و خصوصی‌سازی‌های رانتی از مسائل دیگری بود که در این تجمع مورد انتقاد تجمع‌کنندگان قرار گرفت. دانشجویان همچنین از مسئولان و دولتمردان کشورمان خواستند تا فریب غرب و آمریکا را نخورند.
در تجمع مذکور، کیک یک‌سالگی ایجاد جنبش ضدسرمایه‌داری نیز در فرانسه توسط دانشجویان بریده شد.