kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
حجت‌الاسلام محمدی‌ گلپایگانی:

مردم در ادارات نباید معطل یک امضاء بمانند

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت‌: نمی‌توان مردم را با اموال راضی کرد؛ باید رضایت مردم را با اخلاق نیکو و حسن خلق جلب کرد، مردم در ادارات نباید معطل یک امضاء بمانند.



ساری- خبرنگار کیهان‌:

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی‌، در آیین معارفه آیت‌الله محمدی‌ لائینی نماینده جدید ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری، حکم انتصاب آیت‌الله محمدی‌لائینی را قرائت و حکم را تقدیم امام جمعه جدید ساری کرد.
هنگام اعطای حکم رهبری به امام جمعه جدید ساری، مردم با شعار «‌امام جمعه ما خدا نگهدار تو» و «‌ای رهبر آزاده مازندران آماده» با امام جمعه جدید ساری بیعت کردند. حجت‌الاسلام غلامحسین محمدی گلپایگانی گفت: استان مازندران یکی از استان‌های شاخص و ولایتمدار کشور است.
وی یکی از خصلت‌های مردم استان مازندران را مهمان‌نوازی دانست و گفت: به بنده گفته شد استان مازندران در سال 50 میلیون مسافر دارد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با آرزوی سلامتی برای آیت‌الله طبرسی امام جمعه سابق ساری، گفت: ایشان برای استان مازندران زحمات بسیاری کشیده است.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه نامگذاری هفته وحدت ابتکاری جالب و خنثی‌کننده توطئه دشمنان بود، گفت: هر گونه اقدام در راستای رسیدن دشمن به اهدافش و اختلاف بین شیعه و سنی خیانت است چرا که افراد نادانی در دو طرف هستند که آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.
 محمدی‌گلپایگانی بر لزوم پرهیز از حرام‌خواری در جامعه تاکید کرد و افزود: متاسفانه در برخی مواقع این موضوع در جامعه در بین اقلیتی وجود دارد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در جمع مردم مازندران طی سخنانی گفت: سازمان‌بخشی جامعه با محوریت امام و نماز جمعه شکل می‌گیرد.
محمدجواد حاج علی‌اکبری با بیان اینکه روز جمعه فراخوانی متفاوت برای گردهمایی مسلمانان است، افزود: جبهه متحدی بر علیه دشمنان و صفوف کفر در صفوف نماز جمعه شکل می‌گیرد.
وی با تاکید بر اینکه امام جمعه، جامعه را متحد می‌کند و با نماز جمعه حرکت عمومی جامعه استحکام پیدا می‌کند، ادامه داد: شیعه در طول تاریخ زعیم و رهبر داشت و همین عامل باعث شد که حفظ شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اعلام اینکه اکنون در شرایطی هستیم که ولایت فقیه تمام ظرفیت‌های امامت در عصر غیبت را داراست و فیوضات آن به همه می‌رسد، خاطر نشان کرد: جامعه‌ای که جان خود را در راه خدا بدهد عزت و شکوه برای آنها فراهم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مازندران در شکل‌گیری و تداوم انقلاب آمادگی خود را به خوبی نشان داده است، گفت: آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده سابق ولی فقیه و امامت جمعه شهر ساری که در دو دهه نمایندگی ولی فقیه و چهار دهه امامت جمعه شهر ساری را داشته منشاء خدمات زیادی در استان مازندران بود. رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با قدردانی از خدمات آیت‌الله طبرسی که هم اکنون در بستر بیماری است، افزود: با تایید استعفای ایشان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام محمدی لائینی که از خانواده فقاهت نیز بوده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان منصوب شده که برای ادامه کار نیازمند همراهی مردم دارد.
حاج علی‌اکبری ابراز امیدواری کرد با حضور نماینده جدید ولی فقیه در استان، مازندران بتواند همانند گذشته زمینه‌ساز جذب جوانان به نماز جمعه شود.