kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴

آیت‌الله سیستانی خطاب به معترضان؛ توسل به خشونت جایز نیست

مرجع عالی شیعیان عراق بار دیگر از خواسته‌های مردم این کشور در مبارزه با فساد حمایت کرد و هم زمان، از معترضان نیز خواست که از توسل به خشونت احتراز کنند.



«عبدالمهدی الکربلایی» نماینده آیت‌الله سیستانی، در خطبه‌های نماز جمعه شهر «کربلا»، مواضع ایشان را در ارتباط با تحولات جاری عراق بیان کرد و اظهار داشت، برخی از نیرو‌های داخلی و خارجی قصد دارند از اعتراضات جاری برای تحقق اهداف خود سوءاستفاده کنند. به همین خاطر، معترضان باید در قبال عوامل منحرف‌کننده جنبش، هوشیار باشند. نماینده آیت‌الله سیستانی همچنین، از نیرو‌های مسلح عراق به خاطر مبارزه با گروه تروریستی داعش، تقدیر کرد و گفت که آنها حق بزرگی به گردن مردم عراق دارند. وی از تظاهرکنندگان نیز خواست، از توسل به خشونت بپرهیزند. الکربلایی از دولت نیز خواست، پاسخگوی خواسته‌های تظاهرکنندگان عراقی طبق نقشه راه پیشنهادی باشد.
به گزارش جماران، نماینده آیت‌الله سیستانی همچنین، نسبت به برخی تلاش‌ها برای سوءاستفاده از اوضاع داخلی عراق با هدف ضرر زدن به منافع ملی این کشور هشدار داد. وی گفت، برخی طرف‌های داخلی و خارجی نقش پر رنگی در رخدادهای عراق و خشونت‌ها دارند و برخی طرف‌ها برای سوءاستفاده از تظاهرات تلاش می‌کنند و معترضان باید نسبت به این تلاش‌ها هوشیار باشند.