kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
بحران در کاخ سفید به روایت کارکنان؛

مقامات کاخ سفید برای نجات از شر «ترامپ» به دنبال استعفای دسته جمعی بودند

یک مقام کاخ سفید که نامش منتشر نشده با انتشار کتابی گوشه دیگری از بحران در دولت آمریکا و اختلاف گسترده کارکنان کاخ سفید را با «ترامپ» افشا کرده است. وی می‌گوید مقامات ارشد کاخ سفید از ترس گاف‌های آنچنانی ترامپ، صبح‌ها با وحشت و نگرانی از خواب بیدار می‌شوند و...!



سرویس خارجی-

سال گذشته روزنامه «نیویورک تایمز» با انتشار یادداشتی بی‌نام و نشان از یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ با عنوان «من عضوی از مقاومت درون دولت ترامپ هستم»، تصویری از دولت ترامپ ترسیم کرد که در آن گروهی از مقام‌های دولت فعالانه، آگاهانه و هماهنگ برای مقابله با رئیس‌جمهور و دستورات او در تلاشند.
 این مقام ارشد کاخ سفید که ترامپ را فردی «بی‌اخلاق» توصیف کرده بود در این یادداشت نوشت که «از کاخ سفید گرفته تا شاخه‌های اجرایی وزارتخانه‌ها و آژانس‌های دولتی، مقام‌های ارشد در محافل خصوصی به بی‌اعتمادی خود به اظهارات و اقدامات فرمانده کل[ترامپ]اذعان می‌کنند. اغلب آنها در تلاشند تا فعالیت‌هایشان را از دمدمی‌مزاجی‌های او مصون نگه ‌دارند».  حالا همین فرد با انتشار کتابی به گوشه دیگری از «بحران کاخ سفید» و اختلاف مقامات آمریکا با رئیس‌جمهور این کشور پرداخته است. بر اساس گزارش روزنامه «واشنگتن پست»،‌ این مقام آمریکایی در کتاب خود که هفته جاری منتشر می‌شود، بیان داشته که «ترامپ فردی بی‌کفایت، بی‌ثبات و نامناسب برای فرماندهی نیروهای مسلح است». این کتاب اظهارات نژادپرستانه و زن‌ستیزانه رئیس‌جمهور آمریکا در مواقعی که سخنانش ضبط نمی‌شوند را توصیف می‌کند. وی همچنین بیان می‌کند که ترامپ هنگام حرف‌زدن به لکنت می‌افتد، کلمات را درهم ادا می‌کند، گیج می‌شود، به راحتی برانگیخته می‌شود و در استنتاج اطلاعات به مشکل برمی‌خورد.
 به گزارش فارس وی در این کتاب این را هم نوشته که، سال گذشته گروهی از کارکنان دولت قصد داشتند به‌صورت گروهی استعفا دهند ولی در نهایت به این نتیجه رسیدند که زیان چنین اقدامی بیش از سود آن خواهد بود...ترامپ اغلب نسبت به نشست‌های اطلاعاتی و امنیت ملی بی‌اعتناست و موجب می‌شود دولت‌های خارجی به او به چشم یک فرد «ساده‌انگار و تأثیرپذیر» نگاه کنند که به‌راحتی می‌توان او را بازی داد.این نویسنده در کتاب خود روزی را توصیف می‌کند که کارکنان ارشد دولت، به‌خاطر اظهارات ترامپ در حساب توئیترش نشر داده بود، صبح با وحشت از خواب بیدار شده‌  بودند. او می‌نویسد:‌ «در چنین لحظاتی به‌طور همزمان خشکتان می‌زند، متشنج و شرمسار می‌شوید».«استفانی‌گریشام» معاون مطبوعاتی کاخ سفید اواخر روز پنجشنبه طی بیانیه‌ای علیه نویسنده این کتاب گفت: «فرد ترسویی که این کتاب را نوشته، نامش را در کتاب ذکر نکرده زیرا [محتوای آن] چیزی جز دروغ نیست». در خبری دیگر از وضعیت ترامپ یک قاضی در نیویورک طی حکمی «دونالد ترامپ»، را به پرداخت ۲میلیون دلار جریمه بابت استفاده غیرقانونی از وجوه درنظر گرفته شده برای امور خیریه برای پیشبرد مقاصد سیاسی خود ملزم کرده است. دادستان کل نیویورک در بیانیه‌ای گفته ترامپ به استفاده نادرست از پول‌های یادشده اقرار کرده است؛ رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این مدعی شده بود که خطایی در این مورد مرتکب نشده است.