kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۱۵۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴

اعتصاب خدمه پرواز «لوفت‌هانزا» صدها پرواز را لغو کرد

در پی اعتصاب خدمه پرواز شرکت هواپیمایی آلمانی «لوفت‌هانزا» حدود 700 پرواز این شرکت روز پنجشنبه و 600 پرواز نیز روز جمعه لغو و در نتیجه صدها هزار مسافر در سراسر جهان سرگردان شدند.



در پی جدال میان شرکت هواپیمایی «لوفت‌هانزا» و اتحادیه نمایندگان خدمه پرواز درخصوص شرایط نامساعد کارکنان هواپیمایی، این اعتصابات در یکی از بزرگترین‌ شرکت‌های هواپیمایی کلید خورد و در مجموع حدود 1300 پرواز را لغو کرد. آن طور که خبرگزاری «اسپوتنیک» نوشته، کارکنان «لوفت‌هانزا» چندین ماه است که با این شرکت درخصوص شرایط کاری و وضعیت حقوقی خود در جدال و خواستار افزایش حقوق خوداند، اما این شرکت می‌گوید موفق به دستیابی به توافق لحظه آخری با خدمه پرواز نشده و همین مسئله به اعتصاب کارکنان این شرکت منجر شده است.
دادگاهی در «فرانکفورت»، محل دفتر شرکت «لوفت‌هانزا»، طی حکمی اعتصاب کارکنان این شرکت هواپیمایی را «قانونی» اعلام کرده است. این شرکت در یک درخواست فوری از دادگاه «فرانکفورت» خواسته بود مانع این اعتصاب شود اما دادگاه ضمن قانونی خواندن این اعتصاب اعلام کرد که این اقدام با قانون کار و توافق‌های دو طرف مغایرت ندارد. گفته می‌شود این اعتصاب که صدهاهزار مسافر را در سرتاسر جهان سرگردان کرده، تا پایان روز شنبه ادامه خواهد یافت و امکان تمدید آن هم وجود دارد.