kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
امام جمعه قم:

اهل بیت(ع) در وحدت شیعه و سنی پیشقدم بوده‌اند

امام جمعه قم با اشاره به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران، گفت: این اقدام دولت قابل تقدیر بود.



قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشکوه مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: پاسخ بدعهدی و عهدشکنی دشمنان کنار گذاشتن یا کاستن از تعهدات است تا سوء تفاهم طرف‌های مقابل رفع شود زیرا آنها پذیرش برجام از سوی ایران را جاهلانه به ضعف و احتیاج تفسیر و تعبیر کرده‌اند.
وی در ادامه به وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در این حادثه تاسف‌بار تعدادی از هم‌وطنانمان جان خود را از دست دادند لذا هم دولت و هم همه هم‌وطنان باید با حضور جدی علاوه بر مدیریت صحنه به کمک حادثه‌دیدگان بشتابند تا آلام آنها را به حداقل برسانند. تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) همچنین سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) با حضرت خدیجه(س) را گرامی داشت و با بیان اینکه معیارهای آن ازدواج با معیارهای آن عصر ناسازگار بود، بیان داشت: آن ازدواج حول محورهای احساسی و مادی شکل نگرفت بلکه براساس معیارهای الهی صورت گرفت، جوانان امروز نیز با الگو گرفتن از آنها ازدواجی سرشار از مودت و محبت و دینداری و آرامش برای خود رقم بزنند. خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌ها آغاز هفته وحدت و سالروز میلاد پرخیر و برکت پیغمبر خاتم حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله را تبریک گفت و با اشاره به اهمیت راهبردی وحدت شیعه و سنی برای ترویج اسلام، تصریح کرد: وحدت پیروان مذاهب اسلامی مورد تاکید اکید اهل بیت علیهم‌السلام بوده است به طوری که خودشان در این موضوع پیشقدم بوده‌اند.
آیت‌الله سعیدی اظهار داشت: شیوه اهل بیت(ع) همواره بر دفع حداقلی و جذب حداکثری بود و همین خوش‌برخوردی آنها با پیروان سایر مذاهب و حتی پیروان ادیان دیگر، موجب قرابت هرچه بیشتر قلوب مردم می‌شد.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: تمام مسلمانان با هر مذهبی محبت اهل بیت(ع) را در دل دارند و داشتن محبت به اهل بیت(ع) دستور خدا در قرآن است اما دشمنان اسلام همواره سعی کرده‌اند این موضوع را برعکس جلوه دهند تا با ایجاد تفرقه و برادرکشی مانع ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و امامت در میان مسلمانان شوند.