kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
لیست ملی‌پوشان برای بازی با عراق اعلام می‌شود

پرداخت دستمزد سرمربی تیم ملی فوتبال در ترکیه /ویلموتس و دستیارانش امروز به تهران می‌آیند؟

اطلاعات دریافتی از فدراسیون فوتبال حکایت از آن دارد که ویلموتس به همراه دستیارانش راهی ترکیه شده و مشکل پرداختی دستمزد او و دستیارانش در این کشور حل خواهد شد. سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال با دریافت بخشی از مطالبات خود احتمالا امروز به تهران می‌آید.



سرویس ورزشی-

در حالی که کمتر از یک هفته به برگزاری بازی تیم‌های فوتبال ایران و عراق زمان باقیمانده است، اما و اگرها درباره آخرین وضعیت کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران به قوت خود باقیست. چندی قبل بود که رسانه‌های بلژیکی اعلام کردند که ویلموتس به دلیل دریافت نکردن مطالبات مالی خود دنبال فسخ قراردادش با تیم ملی ایران است.
این خبر بازتاب بسیاری در رسانه‌های داخلی داشت تا جایی که تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال را وادار به واکنش کرد و او گفت: به دلیل مشکلات بانکی، مبلغ قرارداد ویلموتس به حساب او واریز نشده است.
روز پنجشنبه شیعی عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال درخصوص این ماجرا به خبرنگاران گفت: مسائل مالی از نظر بودجه تامین شده است اما دنبال راهکار و روشی هستیم تا پول خیلی سریع‌تر به ایشان برسد. راهکار‌های قبلی به سرانجام نرسیده ولی این پول بیشتر از انتظار ویلموتس است. ان‌شاء‌الله در دو، سه روز آینده مشکل حل می‌شود.
درباره سفر سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون فوتبال به ترکیه برای حل مشکل مالی ویلموتس گفت: از جزییات سفر او خبر ندارم اما او به ترکیه رفته تا راهکار مناسبی را پیدا کند.
شیعی در واکنش به این سؤال که چرا فدراسیون فوتبال نتوانست مشکل مالی سرمربی تیم ملی را به خوبی مدیریت کند؟ تاکید کرد: بالاخره این مسائل باید حل شود. چه مقدار از این شرایط در اختیار ما است؟ مشکلاتی که آمریکا برای ما درست کرده، منجر به این شرایط شده است. تاج برای پیدا کردن این پول خیلی تلاش کرد و اکنون دنبال پیدا کردن راهکار هستیم.
وی درباره زمان بازگشت ویلموتس به ایران برای آماده‌‌سازی تیم ملی به منظور دیدار با عراق در انتخابی جام جهانی، اظهار کرد: هنوز معلوم نیست. اگر این مسائل حل شود، او در بازی با عراق خواهد بود اما زمان آمدنش به ایران مشخص نیست.
۳ قسط قرارداد ویلموتس پرداخت می‌شود
دیروز هم امیرمهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره موضوع پرداخت دستمزد مارک ویلموتس و اینکه گفته می‌شد شاید او برای بازی با عراق روی نیمکت حضور نداشته باشد، گفت: این مسئله به طور کامل توسط رئیس‌فدراسیون فوتبال پیش رفت. تأمین منابع صورت گرفت و این پول به یکی از کشورهای همسایه ارجاع شد تا انتقال پول به حساب سرمربی تیم ملی صورت بگیرد. با این حال انتقال پول محقق نمی‌شد که با تلاش‌های صورت گرفته و ارتباطاتی که برقرار شد، سه قسط قرارداد ویلموتس پرداخت می‌شود.
وی افزود: اکنون (روز جمعه) آقای تاج هم برای برگزاری مجمع هیئت فوتبال استان خراسان رضوی در شهر مشهد حضور دارد که در این مدت تماس‌های متعددی با ویلموتس داشته و سایر امورات تیم ملی هم به سازمان تیم‌های ملی سپرده شده است تا کارها به خوبی پیش برود و مشکلی وجود ندارد.
سفر ویلموتس و دستیارانش به ترکیه
اطلاعات دریافتی از فدراسیون فوتبال حکایت از آن دارد که ویلموتس به همراه دستیارانش راهی ترکیه شده است و مشکل پرداختی دستمزد او و دستیارانش در این کشور حل خواهد شد. قرار است دستمزد عقب افتاده ویلموتس به همراه موعد جدید مطالبات او به صورت یک جا در ترکیه به این مربی پرداخت شود و پس از آن ویلموتس به همراه دستیارانش به تهران سفر خواهند کرد تا تمرینات تیم ملی را زیر نظر بگیرند. بر این اساس تا 24 ساعت آینده علاوه‌بر حل مشکل پرداخت دستمزد ویلموتس، لیست تیم ملی هم برای دیدار پیش رو مقابل عراق اعلام خواهد شد و این مربی بلژیکی نیز امروز در تهران حضور پیدا می‌کند.
لازم به یادآوری است که دیدار عراق و ایران در چارچوب دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های 2023 چین، روز پنجشنبه، 23 آبان ماه در ورزشگاه بین‌المللی امان در کشور اردن برگزار می‌شود.