kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
پرونده بازی‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال بسته شد

صعود تیم شهرخودرو مشهد به رده دوم و شکست خانگی ذوب‌آهن

پرونده بازی‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران با صعود تیم شهرخودرومشهد به رده دوم و شکست خانگی ذوب آهن مقابل ماشین ‌سازی بسته شد.




در ادامه بازی‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران روزهای پنج شنبه و جمعه هفته گذشته پنج دیدار در شهرهای مختلف کشور برگزار شد. در تنها دیدار روز پنجشنبه تیم پیکان در ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان سایپا بود که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر شاگردان حسین فرکی به پایان رسید. در دقیقه ٣۶ این دیدار روی ارسالی که از سمت چپ محوطه جریمه سایپا توسط جلال‌الدین علی محمدی انجام شد، فراز امامعلی فرصت بسیار خوبی به دست آورد و با یک ضربه سر، تک گل پیکان را به ثمر رساند.فرکی در نشست خبری پیش از بازی، به خاطر کم هوادار بودن دو تیم، به این مسابقه لقب دربی سکوت داده بود. وحید‌هاشمیان مربی تیم ملی فوتبال ایران و خواکین مربی تیم فوتبال پرسپولیس و همین‌طور جواد نکونام سرمربی فولاد، از میهمانان ویژه این دیدار بودند.
در نخستین دیدار روزجمعه دو تیم ماشین‌‌سازی تبریز و ذوب‌آهن از ساعت ۱۵ در ورزشگاه بنیان دیزل به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری دو بر یک ماشین‌‌سازی به پایان رسید.تک گل ذوب‌آهن را در این دیدار امیرارسلان مطهری در دقیقه یک این دیداربه ثمر رساند و درحالی که بازی به دقایق آخر خود نزدیک می‌شد، تیم ماشین‌‌سازی در دقیقه ۸۶ توسط ادواردو دوسانتوس توانست بازی را به تساوی بکشاند. با این‌حال این پایان کار نبود و شاگردان خطیبی در دقیقه ۲+۹۰ توسط احمد زنده‌روح موفق شدند به گل دوم دست پیدا کنند و سه امتیاز این مصاف را در تبریز حفظ کنند.
تیم شهرخودرو با برتری یک گله برابر مهمان بوشهری خود به رده دوم جدول رده‌بندی رسید. دو تیم فوتبال شهرخودرو مشهد و پارس جنوبی در شرایطی که حدود 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه امام رضا(ع) حضور داشتند به مصاف هم رفتند که تیم میزبان توانست با یک گل حریف بوشهری خود را شکست دهد.تک گل این دیدار را حسین مهربان در دقیقه ۷۸ وارد دروازه پارس جنوبی کرد.
در مسجد سلیمان تلاش دو تیم نفت و نساجی به تساوی بدون گل انجامید.در این دیدار دو تیم توانستند چند موقعیت برای خودشان ایجاد کنند اما بی‌دقتی مهاجمانشان باعث شد که در امر گل‌زنی ناموفق باشند و در نهایت به تساوی مقابل یکدیگر رضایت دهند. از نکات مهم این دیدار، اولین حضور علیرضا حقیقی، دروازه‌بان پیشین تیم‌ملی فوتبال درون دروازه نساجی بود. شاگردان تارتار با کسب تساوی در این دیدار، به شکست‌ناپذیری‌شان ادامه دادند و فعلا از این حیث در کنار سپاهان رکورددار لیگ نوزدهم هستند.
در آخرین دیدار دیروز تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر و گل گهر سیرجان به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.در این دیدار تیم شاهین با ضربه فنی حسین مالکی در دقیقه ۴۹ از حریفش پیش افتاد ولی فشار تیم گل گهر سیرجان در اواخر نیمه دوم بالاخره نتیجه داد و شاگردان مجید جلالی موفق شدند در دقیقه ۹۰ و روی یک ضربه پنالتی اعلام شده، توسط مهدی عبدی بازی را به تساوی بکشانند.