kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۱۱۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵

حوادث کوتاه از کشور


    
    تصادف مرگبار
هندیجان- خبرنگار کیهان: رئیس فوریت‌های پزشکی شهرستان هندیجان (بحرکانی ) از وقوع حادثه تصادف دو دستگاه خودروی پراید و پژو آردی در سه راهی دهملای هندیجان خبر داد.
حیدر بحرکانی گفت: در این حادثه دو نفر کشته و هشت نفر مصدوم شدند.
وی اضافه کرد: مصدومین برای مداوا با دو دستگاه آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.
مدیر سایت شرط‌بندی در همدان دستگیر شد
همدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان از دستگیری جوان ۲۵ ساله به علت فعالیت مجرمانه و ایجاد سایت شرط ‌بندی و قمار آنلاین در فضای مجازی خبر داد.
سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد گفت: با انجام اقدام‌های فنی، گرداننده اصلی یک سایت شرط‌بندی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی متهم دستگیر شد.
وی با اشاره به اینکه متهم به جرم خود اعتراف کرده است افزود: گرداننده اصلی این سایت در زمینه قمار فوتبال و دیگر همدستانش در دیگر رشته‌های ورزشی فعالیت داشتند.
رئیس پلیس فتا همدان با بیان اینکه شناسایی و دستگیری همدستان متهم در دستور کار قرار دارد یادآور شد: راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی و قمار جرم محسوب می‌شود به طوری که تنها ادمین این کانال‌ها مجرم نیست بلکه افرادی که اقدام به ارائه شماره حساب و فعالیت در این سایت کنند، مجرم شناخته می‌شوند.
کشف اسلحه غیرمجاز
یاسوج- فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط اسلحه غیرمجاز از متخلفان خبر داد.
سید اسدالله ‌هاشمی‌، ضمن اشاره به صدور پروانه شکار پرنده در استان افزود:  عده‌ای سودجو  به فکر سوء ‌استفاده از فرصت صدور پروانه بودند که در یک روز تعطیل با هوشیاری و رصد مناطق، مأمورین موفق می‌شوند تعداد 15 نفر  از آنها را اعمال قانون کنند.
هاشمی‌ گفت: از متخلفین چهار اسلحه غیرمجاز و 11 اسلحه مجاز کشف و ضبط شد.
رفع تصرف از موقوفات
اردبیل- تسنیم: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از رفع تصرف از موقوفات متصرفی در استان خبر داد.
حجت‌الاسلام مهدی ستوده ، اظهار داشت: با هدف جلوگیری از تصرفات موقوفات کمیته قضایی رفع تصرفات از موقوفات در اردبیل تشکیل یافت و در این زمینه 7 هزار و 150 مترمربع از موقوفات متصرفی در استان رفع تصرف شده است.
کشف شیرخشک قاچاق
مشهد- خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی خراسان رضوی از 50 تن شیرخشک قاچاق در کاشمر خبر داد.
سرتیپ محمدکاظم تقوی، گفت: مأموران دايره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي شهرستان کاشمر این مقدار شیر خشک را در بازرسی از دو دستگاه ‌تريلر کشف و ضبط كردند.
وی ارزش این محموله را 12ميليارد و 500ميليون ريال اعلام کردو افزود: دو متهم در این زمینه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
کشف دستگاه تولید ارز دیجیتال
قزوین- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان از کشف دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال «بیت کوین» قاچاق در شهرستان «تاکستان» خبر داد.
سرتیپ مهدی حاجیان، گفت: در اجرای طرح تشدید و مبارزه با قاچاق، مأموران پلیس آگاهی شهرستان تاکستان موفق به شناسایی یکی از مخلان امنیت اقتصادی و کشف مزرعه بیت‌کوین در این شهرستان شدند.
وی تصریح کرد: در عملیاتی ضربتی محل استخراج ارز دیجیتال مورد بازرسی قرار گرفت که 97 دستگاه ماینر قاچاق به همراه تجهیزات و متعلقات مربوطه کشف شد.
وی با بیان اینکه دو متهم در اين ارتباط دستگير شدند، عنوان داشت: برابر نظر كارشناسان، ارزش دستگاه‌هاي مكشوفه 30 میلیارد و
600 میلیون‌ ريال برآورد شده است.
تصادف منجر به جرح
بجنورد- ایسنا: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از وقوع یک فقره تصادف منجر به جرح در شهر اسدیه خبر داد.
سرهنگ علیرضا عباسی، افزود: یک دستگاه سواری سمند به دلیل عدم توجه به جلو با دانش‌آموزان دختر یکی از مدارس برخورد کرده و 9 نفر مصدوم شده‌اند که دو نفر از آنها به وسیله اورژانس هوایی به مرکز استان اعزام شد.
برخورد پراید با شتر
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر برخورد سواری پراید با شتر در محور «زابل «به «زاهدان» یک نفر از سرنشینان خودرو کشته و دو سرنشین دیگر مجروح شدند.
سرهنگ کشواد بهروزی، افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد، يك دستگاه سواری پراید با سه سرنشین با یک نفر شتر که در حال عبور از عرض جاده بوده به شدت برخورد کرده است.
وی تصریح کرد: در این حادثه یکی از سرنشینان خودرو در دم فوت و راننده و سرنشین دیگر مصدوم و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی خاطرنشان کرد: علت این تصادف توسط کارشناس تصادفات پلیس راه بی‌توجهی راننده به جلو اعلام شده است.