kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
عضو اتاق بازرگانی ایران:

مردم لرستان وضعیت بدی دارند




خرم‌آباد - خبرنگار کیهان:
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: متاسفانه عملکرد مسئولان لرستان شرایط اسفباری را در استان مهیا ساخته است.
محسن غیاثوند در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، خطاب به مسئولان لرستان خاطرنشان ساخت: به خاطر رضای خدا آن کسی که نمی‌تواند خودش را فدای لرستان کند کنار برود تا دلسوزان استان مسئولیت را به عهده بگیرند.
وی با اظهار به اینکه در لرستان مدیران دو دسته هستند، یا دنبال بهانه هستند برای کار کردن و یا اینکه دنبال بهانه برای کار نکردن هستند، گفت: هر دو نوع این مدیران به اندازه کافی برای انجام دادن کار و ایجاد شرایط اقتصادی دلیل دارند.
فعال اقتصادی لرستان تصریح کرد: متاسفانه مشکل استان این است که مسئولان و مدیران دنبال بهانه برای کار کردن نیستند و همین باعث شده شرایطی در لرستان به وجود بیاید که وضع استان و مردم این خطه اینگونه اسفبار شود.
ایشان با تاکید بر اینکه با نشستن، انشاء خواندن و بحث کردن به این شکل، لرستان تا امروز به جایی نرسیده و فکر نمی‌کنم با این تفکر و برنامه‌ریزی از این به بعد هم به جایی برسد، گفت: قوانین در همه کشور یکسان است. چرا بقیه استان‌ها رشد می‌کنند و ما تا این حد عقب مانده‌ایم؟
غیاثوند افزود: من با این همه فعالیت اقتصادی مدت شش ماه است که نتوانسته‌ام یک پروانه تاسیس از جهاد کشاورزی استان بگیرم پس وای به حال آن کسی که در ادارات لرستان آشنا ندارد.
فعال اقتصادی لرستان با بیان این مطلب که برای طرح‌های اقتصادی خود تاکنون یک ریال تسهیلات نخواسته‌ام، اذعان داشت: همچنین پروژه 7/5 مگاواتی که قرار بوده در استان ایجاد کنیم به دلیل بروکراسی‌های زائد و عدم همکاری مسئولان بلاتکلیف باقی مانده است و تا امروز 145 میلیون تومان هزینه عوارض، انبارداری و هزینه‌های گمرکی داده‌ام اما هنوز نتوانسته‌ام دستگاه خود را از گمرک بیاورم.