kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷

کارخانه سولفات پتاسیم «ایوان» تعطیل شد



فعالیت کارخانه سولفات پتاسیم شهرستان ایوان به‌دلیل نبود مواد اولیه از ابتدای آبان‌ماه جاری متوقف شده و ده‌ها کارگر آن نیز بیکار شده‌اند.
این کارخانه سالانه ۲۰ هزار تن کود سولفات پتاسیم و ۲۰ هزار تن اسید سولفوریک تولید می‌کرد و سال گذشته نیز به دلیل آلایندگی مدتی تعطیل شد.
فرماندار شهرستان ایوان در این‌باره گفت: سال گذشته این کارخانه به‌دلیل مشکلات آلایندگی هوا تعطیل شد که پس از مدت کوتاهی و با رفع مشکل، فعالیت خود را از سر گرفت.
امیدعلی سبزی افزود: از ابتدای آبان‌ماه امسال مجدد کارخانه مذکور تعطیل شده که مدیران کارخانه نبود مواد اولیه را از دلایل تعطیلی آن عنوان کرده‌اند.
وی با بیان اینکه تعطیلی کارخانه سولفات پتاسیم بیکاری ۷۰ نفر از کارکنان را در پی داشته است، اضافه کرد: پیگیری‌ها جهت رفع مشکلات این کارخانه در حال انجام است و قرار بر این شد که با مساعدت‌های بانکی برخی مشکلات نقدینگی و تهیه مواد اولیه رفع شود.
وی افزود: در تلاشیم حقوق معوقه ۴ ماهه پرسنل این کارخانه پرداخت شود و با توجه به سرمایه‌گذاری بالایی که در این کارخانه صورت گرفته و اهمیت آن در سطح کشور کاملا محسوس است، تلاش می‌شود در آینده نزدیک این کارخانه بار دیگر به چرخه تولید بازگردد.
مدیرعامل کارخانه سولفات پتاسیم ایوان نبود مواد اولیه را دلیل تعطیلی این کارخانه عنوان کرد و گفت: درخواست یک هزار میلیارد ریال تسهیلات شده که در صورت تامین اعتبار ظرف مدت ۲ ماه کارخانه وارد چرخه تولید می‌شود.