kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰

کیهان و خوانندگان




33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* روز 13 آبان هر سال روز اعلام انزجار از شیطان بزرگ یعنی آمریکا از سوی ملت ایران است هر چه جلوتر می‌رویم این انزجار و تنفر ملت از آمریکا بیشتر می‌شود. این را در مراسم امسال به خوبی می‌شد دید.
6263---0938
* سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب سوز دلی بود که به ساده‌لوحی بعضی مسئولان در دل‌بستن به خارج و خارجی‌ها آن را به درد آورده بود. امیدواریم این نگاه دولت به دست خارجی هرچه زودتر پایان بپذیرد.
0049---0911
*  آقای روحانی بنده یک سوال از شما دارم، چرا تعطیلی کارگاه و کارخانه‌ها، گرانی ارز و اقلام مصرفی مردم و حتی خالی کردن خزانه به هردلیلی، باید همزمان با تحریم‌های بی‌سابقه آمریکای جنایتکار اتفاق بیفتد؟ از همان روزها رهبری بارها تکیه به توان عظیم داخلی را راهبرد نجات کشور می‌دانستند اما دولتی‌ها فقط به دنبال رفت و آمد‌های بی‌نتیجه مقامات غربی بودند و لجوجانه این همه خسارت را روی دست کشور گذاشتند.
2268---021
* ما ملت ایران هرگز نمی‌توانیم خیانت‌های متعدد آمریکا و آمریکایی‌ها در قبل و بعد از انقلاب به کشورمان را فراموش کنیم. هر مسئولی که چشمان خود را روی خیانت‌های آمریکا ببندد خودش هم خائن است.
1759---0903
* در 13 آبان در مجلس برای درج اسناد لانه‌ جاسوسی شیطان بزرگ در کتب درسی که سفارش اکید رهبر معظم انقلاب و دلسوزان است 6 نماینده رای مخالف دادند. آیا مردم حق ندارند این نمایندگان را بشناسند؟ اگر شفافیت در رای نمایندگان بود ملت آنها را به راحتی می‌شناختند و در انتخابات بعدی پاسخ آن‌ها را می‌دادند.
1874---0919
* مواضع کسانی را که می‌خواهند خود را به اصطلاح با مذاکره با شیطان بزرگ فدا کنند به طور گسترده و شفاف اطلاع‌رسانی کنید. هیچ‌گاه از مواضع خود که منطبق با نظریات رهبری است عقب‌نشینی نکنید تا ان‌شا‌ءا... به زودی شاهد دفع کامل شر تفکر مذاکره با شیطان بزرگ از سر ملت بشویم.
9455---0915
* اگر چنانچه در این مقطع به جای انفعال فعلی یک دولت انقلابی روی کار بود با مشکلاتی که برای آمریکا به وجود آمده و فرصت‌هایی که برای کشور ایجاد شده خیلی راحت و با هزینه کم از چالش‌های موجود عبور می‌کردیم.
3107---0902
*  با این اصرار بر اشتباهات گذشته که از دولت و دولتی‌ها شاهد هستیم این سوال پیش می‌آید که لج‌بازی این آقایان از کجا آب می‌خورد و دنبال چه هدفی هستند؟
کدخدایی
* جوانان غیرتمند و مجاهد عراق عزیز! تنها راه نجات کشور عراق از فتنه‌های آمریکایی‌ اخراج جاسوسان آن‌ها و بستن لانه‌ فساد جاسوسی شیطان بزرگ است. در ضمن کشوری که سال‌های متمادی گرفتار  جلاد خون‌آشامی چون صدام پلید، تکفیری‌ها و شیطان ا‌کبر بود مشکلاتش به سرعت قابل حل نیست. دشمن مشکلات را وسیله آشوب قرار ندهد.
دولابی
*  ظریف با ادعای پولشویی در کشور به سلطان سکه اشاره می‌کند که دست‌پرورده دولت و بانک‌هاست و بدون این‌که نظر مخالفان را در مجلس بشنود جلسه مجلس را ترک می‌کند! آیا این کار مفهومی به جز فرار از پاسخگویی مستدل و منطقی داشت؟
طاهری
* پهپادهای فوق پیشرفته جاسوسی آمریکا به اراده الهی و با دست جوانان متخصص ساقط شدند تا دشمنان نتوانند از کشورمان جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات کنند. نوچه صهیونیست‌ها یعنی مدیر آمدنیوز مثل موش در قفس افتاد تا ضرب شستی به دشمنان باشد اما عده‌ای به صورت خیلی رسمی برای اجرای FATF تلاش می‌کنند تا با اعطای رایگان اطلاعات مالی کشور به دشمنان، امکان تلافی این شکست‌ها را برای دشمن مهیا کنند.
4610---0902
* بر همه دلسوزان اعم از ائمه جمعه و جماعات و اساتید حوزه و دانشگاه و فرهیختگان لازم است با بصیرت‌افزایی مردم را برای انتخاب افراد اصلح و شایسته نه غربگرا و واداده و ناتوان ترغیب نمایند تا شاهد رشد و پیشرفت و شکوفایی کشور باشیم و ضایعات این 7 سال را جبران کنیم.
8826---0991 و 3949---0912
* با توجه به نزدیکی انتخابات بر شورای محترم نگهبان فرض است که دیدگاهها و عملکرد افراد را ملاک اصلی تایید و رد صلاحیت قرار دهد. کسانی که طی حدود 7 سال بیشترین ضربه را به اقتصاد، فرهنگ و سیاست کشور زدند و دشمنان نظام را برای ضربه‌های بیشتر و تحریم بیشتر امیدوار کردند نباید وارد دستگاه‌های دولتی شوند و کشور را به قهقرا ببرند.
4828---0936 و 6960---0936
* از رسانه ملی درخواست می‌شود جاده صاف‌کن‌های داخلی ترامپ را به طور شفاف به مردم معرفی کند تا مردم به راحتی حق را از باطل تشخیص دهند و نفاق داخلی و خارجی را منکوب کنند.
1156---0939
* برخی از حامیان برجام به جای اینکه درباره پوچ بودن برجام به مردم پاسخگو باشند، در کمال وقاحت به دنبال تصویب برجام 2 در کشور آن هم با دستان خودمان و با کمک فشار غربی‌ها هستند!
0829---021
* دلسوزان کشور از پیر شدن جمعیت نگران هستند ولی دولت حمایت عملی از فرزندآوری نمی‌کند بلکه به جای حمایت بعضا شاهد قطع یارانه افراد هستیم. چه اشکالی دارد که دولت برای هر فرزند با مبالغی کمک نماید. اگر در حوزه ریاست جمهوری و دیگر دستگاه‌های دولتی به قناعت رفتار نمایند به راحتی این هزینه برای فرزندآوری کفایت می‌کند. چطور برای کالاهای لوکس و سنگ پا، لوازم آرایشی و دسته بیل و... پول هست ولی برای این مردم که عدم توجه به آن آینده خطرناکی را رقم خواهد زد پول نیست؟
1631---0916 و 2842---0910
* از دستگاه قضایی درخواست می‌شود به فساد بزرگی که طی چند سال اخیر توسط دستگاه‌های ذیربط مثل شرکت مخابرات با عنوان ارزش افزوده از مشتریان به سرقت برده‌اند رسیدگی نماید. طی سه سال اخیر از من طبق اعلام خود شرکت مخابرات 142430تومان، از خانواده‌ام 145هزار تومان و... بابت ارزش افزوده کسر کرده‌اند! شرکت‌های طرف قرارداد وزارت ارتباطات چه پول کلانی از 80 میلیون نفر دریافت کرده‌اند!
7250---0919
* کارخانه چوب چوکا در استان گیلان در طی سالیان با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا به فعالیت خود ادامه داده بود. اما از سال 95 چرخ‌های حرکت کارخانه کند و کندتر شد تا جایی که امروز هم تعدیل نیرو کرده است و هم 3 ماه از نگرفتن حقوق بقیه پرسنل کارخانه گذشته است. امید کارگران این کارخانه به دستگاه قضایی است. زیرا دولتی‌ها تا به حال نسبت به مطالبه بحق کارگران بی‌توجه بوده‌اند.
3297---013
* کارگرانی که زباله‌ها را تفکیک و بازیافت می‌نمایند متاسفانه این کار را در معابر و خیابان‌ها و کوچه‌ها می‌کنند که بوی تعفن آن برای همسایگان و عابران آزاردهنده است. لازم است مدیران شهرداری‌ها به ویژه نواحی شهرداری‌ها مکان خاصی را برای این کار در نظر بگیرند تا مردم ‌آزار کمتری ببینند.
طاهری، فرخ، افشار و...
* اگر حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را کامل پرداخت کنند و آشپزخانه و غذای دانشجویان را به بخش خصوصی واگذار کنند و نظارت نیز داشته باشند خیلی بهتر و با صرفه‌تر برای دولت و دانشجو خواهد بود و این قدر حیف و میل و اسراف نمی‌شود.
8495---0911
* چرا معلمانی که به مسافتی بیش از 500-600 کیلومتر کوچ می‌کنند(مثل نقاط قشلاقی محروم مراوه تپه گلستان) حق کوچ دریافت نمی‌کنند در حالی که طبق قانون باید حق کوچ دریافت کنند.
فرهنگی عشایر خراسان شمالی