kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۰۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰

فحاشی را کنار بگذار آقای نماینده!(خبر ویژه)

توهین علی مطهری به یک دانشجو در گذشته نیز مسبوق به سابقه است و او پیش از این هم بارها به افراد مختلف توهین کرده است.



سایت الف با اشاره به اظهارات توهین‌آمیز و سخیف علی مطهری خطاب به یک دانشجو و توجیه بعدی وی نوشت:  سخن مطهری خطاب به دانشجو در هر صورت، توهین جنسی است؛ حتی اگر آن دانشجو پسر باشد. همگان می‌دانند که گفتن چنین حرفی به هرکس آن هم در یک جمع دانشجویی و در محیط دانشگاه، حتی اگر پسر باشد، توهین‌آمیز و دور از ادب است.
تجربه نشان داده آقای علی مطهری در کنترل عصبانیت خویش معمولا ناکام است. ایشان یک‌بار در صحن مجلس یک فحش زشت را نثار یک نماینده کرد، چند بار در مجلس، افراد مختلف را هل داد و در گلپایگان به یک فرد معترض اهانت کرد. پس اتفاق اخیر، نخستین اقدام خلاف عرف و ادب مطهری نیست. چنین رفتاری از سیاستمداری زیبنده نیست؛ به‌خصوص اینکه علی مطهری فرزند یک عالم دینی و معلم انقلاب است. اگر ایشان اندکی به فکر آبروی پدر شهیدش بود با توجه به ویژگی‌های شخصیتی‌اش، عطای سیاست را به لقایش می‌بخشید.
 واکنش مطهری از اصل کار غلطش بدتر است. او در اولین واکنش، تلویحا گفت: چون طرف مقابل پسر بوده ایرادی ندارد. اگر ایشان به‌جای این واکنش‌ها، چند خطی در عذرخواهی از این توهینش می‌نوشت هم برای دنیایش بهتر بود و هم برای آخرتش.